Egyre népszerűbb a dobozos sör

A hosszabb ideje stagnáló sörpiacon egyre kedveltebb a dobozos sör, a kiskereskedelmi bolthálózatban vásárlók negyede ezt a terméket választja. A dobozos üdítőitalokat ugyanakkor nem sikerült megkedvelniük a hazai fogyasztóknak, derül ki az AC Nielsen felméréséből.

A kiskereskedelemi bolthálózatban kapható sörök piacán a dobozos termékek aránya megközelítette a 22 százalékot, ez 8 százalékos növekedést jelent tavaly június-július, és az idei június között. A dobozos sörök túlnyomó többségét félliteres kiszerelésben kínálták. A hosszabb ideje stagnáló sörpiacon belül a fémdobozba zárt termék iránti keresletnövekedés jóval meghaladja az üvegesét - írja a Népszava.

A vendéglátásban sokkal kevésbé elterjedt a dobozos sörök fogyasztása, itt az összes értékesített sör mindössze 1,1 százalékát adták a fémdobozos termékek.

A kiskereskedelemben forgalmazott szénsavas üdítőitalok piacán ezzel szemben szerény, 1 százalék alatti részesedést értek el a 0,33 literes fémdobozos termékek a 2002. májusa és 2003 áprilisa közötti időszakban , ez az arány gyakorlatilag nem változott egy év alatt.

A szénsavas üdítőitalok piacán a környezetszennyező, nem visszaváltható műanyag palackok hódítanak, hiszen az összes eladott termék csaknem négyötöde került forgalomba ilyen csomagolásban.

KAPCSOLÓDÓ CIKK