Dinamikusan bővül a magyar reklámpiac

A nemzetközi szinten tapasztalható pangás ellenére idén lendületesen bővült a magyarországi reklámköltés. Az első hét hónapban a reklámtorta értéke csaknem 214 milliárd forint volt, ami 22 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, derül ki a Mediagnozis adataiból.

A legtöbb reklámbevételt ebben az időszakban is az országos televíziók érték el, az összes költés 65 százaléka hozzájuk folyt be. Idén nominálisan 35 százalékkal, 139 milliárd forintra nőtt a tévék bevétele - írja a Napi Gazdaság.

Látványosan bővült a hirdetők érdeklődése a beltéri (indoor) reklámhordozók iránt, ezekre júliusig 800 millió forintot költöttek, mely a tavalyi duplája.

A cégek közül továbbra is az Unilever Magyarország Kft. a legnagyobb hirdető, a cég július végéig mintegy 11 milliárd forintért népszerűsítette termékeit, mely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A reklámkiadásait leginkább a L'Oreal Magyarország Kft. növelte, hiszen a cég több, mint ötmilliárdért hirdetett az előző éves 2,3 milliárd után.

A legfontosabb hirdetők listájának állandó szereplői a mobilszolgáltatók. Idén eddig a Pannon GSM volt a legaktívabb, 4,8 milliárd forintot költött reklámra, ami nominálisan 11 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A Westel és a Vodafone egyaránt 4-4 milliárd forint körül költött reklámra, ami a Westelnél 7 százalékos csökkenést, a Vodafone-nál 27 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi reklámkiadásokhoz képest.

A bankok közül ismét a privatizáció előtt álló Postabank szerepel az első helyen egymilliárd forintos reklámkiadásaival.

KAPCSOLÓDÓ CIKK