Uniós forrásokból jövőre mintegy 50-80 millió euró (13-20 milliárd forint) állhat hazánk rendelkezésre, melyhez a szükséges 35-40 százalékos társfinanszírozást a 2004. évi költségvetés biztosítani fogja - mondta Kazatsay Zoltán, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) helyettes államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Az államtitkár tájékoztatása szerint Magyarország három projektcsomagot nyújtott be, melyből kettőt fogadott el az EU munkacsoportja. Az egyik a 5-ös helsinki korridor, amely az M7-es, illetve az M3-as autópályát foglalja magában. A másik, amelyet befogadott az EU közlekedési munkacsoportja, a Duna fejlesztését tartalmazza.
A harmadik magyar igény a Ferihegyi repülőtér 3-as termináljának fejlesztése lett volna, ám ezt nem sikerült elfogadtatni, mivel a EU munkacsoportja a repülőtéri fejlesztéseket nem támogatja.
A Duna-tervezet költsége mintegy 250 millió euró (65 milliárd forint), amely elsősorban a meder rendezését foglalja magában, azonban kikötőfejlesztéseket nem tartalmaz. A 5-ös folyosó vasúti fejlesztésére 2007 és 2014-ig 485 millió eurót szán az Európai Unió. Emellett a 4-es helsinki korridor fejlesztésére 500 millió eurót különítenek el, amely magában foglalja a Bécs-Budapest vasútvonal fejlesztését is.
Az Európai Unió közlekedési munkacsoportja kidolgozta az EU 2007-2014 közötti időszakra szóló európai közlekedési fejlesztési koncepcióját, amelynek finanszírozási igénye 600 milliárd euró (150 billió forint).