Egyre többen bankolnak az interneten

Az év közepére mintegy 282 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek a hazai bankok, ami 55 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel ezelőtti helyzethez képest - áll a GKI internethasználati szokásokat vizsgáló negyedéves jelentésében.

Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma még a lakossági ügyfélkör bővülését is meghaladta, ugyanis 2003. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok mintegy 49 ezer - internetbanki szolgáltatást használó - vállalati ügyféllel rendelkeztek. Ez 20 százalékos növekedésnek felel meg az előző negyedévhez képest, illetve 90 százalékos növekedést takar a megelőző 12 hónap során. 2003. június 30-án az internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan 7,5 százalék, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan 12 százalék volt.

Az átutalás marad a sláger

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók/számlainformációk lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.

Biztosítók internetes értékesítése

2003 első félévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1 százalékos arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1 százalék alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya. Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, míg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek - áll a GKI és a Westel Mobil Távközlési Rt. felmérésében, amit a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve készítettek.