Az európaiak szerint unalmasak a reklámok

Vágólapra másolva!
Az európai polgárok szerint a mindennapi életben túl sok a reklám, ráadásul ezek a reklámok legtöbbször kifejezetten unalmasak. Leginkább a spanyoloknak terhes a sok hirdetés, legkevésbé pedig a briteket zavarja. A legnagyobb kétellyel az olaszok, csehek és szlovákok fogadják az áruk és szolgáltatások dicséretét - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet 21 országban végzett kutatása.
Vágólapra másolva!

Mind a közép- és kelet-, mind a nyugat-európaiak egyetértenek abban, hogy egyrészt túl sok reklámmal találkoznak, másrészt a szórakoztató elemek csak nyomokban fedezhetők fel a hirdetésekben. A spanyolok 92 százaléka tartja terhesnek a sok hirdetést, de az oroszok és olaszok 85 százalékát is zavarja a műfaj.

Engedékenyebben ítélik meg a helyzetet az osztrákok, finnek, britek és szlovének, mivel csak kétharmaduk szerint túlzott a reklám-mennyiség. Sőt, Nagy-Britanniában és Romániában a megkérdezettek 12 százaléka még több hirdetéssel szeretne találkozni. Általában elmondható, hogy minél szórakoztatóbb a reklám, annál kevésbé zavarja az embereket.

A 21 vizsgált európai országból 14-ben a megkérdezettek 60 százalékánál kevesebben állítják azt, hogy a reklámok szórakoztatóak. Különösen a csehek, olaszok, németek, szlovákok és oroszok szerint unalmasak a reklámok.

Egészen más a britek véleménye. Ugyanis 73 százalékuk számára szórakoztatók a hirdetések, de a szlovének 71 és a portugálok 70 százaléka szintén pozitívan vélekedik.

A megkérdezettek több mint fele mondta azt, hogy a reklám hasznos információkat ad az új termékekről. A finnek és szlovének 80 százalékot meghaladó része becsüli nagyra a reklám tájékoztató szerepét. A németek 54 százalékos mutatóval a középmezőnyben foglalnak helyet.

Csak Csehországban és Szlovákiában, valamint Olaszországban vonják kétségbe sokan, hogy a hirdetések segítséget adnának az ajánlott termékről való tájékozódáshoz.

A svédek 91, görögök 89 és a spanyolok 87 százaléka gondolja azt, hogy a reklámozás hatékony. Az olaszok és oroszok 50 százaléknál valamivel nagyobb része, a csehek 42 százaléka azt a felfogását hangoztatja, hogy a reklám olyan álvilág bemutatásával akar vásárlásra ösztönözni, ami nem feltétlenül szükséges - derül ki a GfK felméréséből.