Tavaly 21 százalékkal több autó fogyott

A személygépkocsik és terepjárók értékesítése 20,9 százalékkal nőtt Magyarországon 2003-ban az előző évhez képest - tájékoztatott a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az egyesület adatai szerint 2003-ban 208 441 darab személygépkocsit és terepjárót adtak el az országban, szemben a 2002. évi 172 338 darabbal. A legtöbb autót a Suzuki értékesítette az elmúlt évben.

A legnagyobb értékesítő, a Suzuki piaci részesedése tavaly 19,1 százalékra csökkent a 2002. évi 20,9 százalékról. Tavaly 39 747 darab új Suzuki személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 10,6 százalékkal, azaz 3796 darabbal többet, mint 2002-ben.

A második legnagyobb forgalmazó, az Opel 27 043 darab új gépkocsit adott el, ez 3783 darabbal több, mint az előző évben, a márka piaci részesedése azonban 13 százalékra mérséklődött a 2002. évi 13,5 százalékról.

Renault gépkocsikból 19 830 darab fogyott tavaly, 2832 darabbal több, mint egy évvel korábban. A Renault 9,5 százalékkal részesedett a magyar piacon 2003-ben, szemben az előző évi 9,9 százalékkal. A Skoda csaknem 33 százalékkal növelte eladásait, 15 204 autót értékesített 2003-ban, ezzel 7,3 százalékra emelkedett a részesedése az előző évi 6,6 százalékról.

A rangsor ötödik helyén a Volkswagen, a hatodikon pedig a Peugeot található 14 805, illetve 14 579 darab eladott gépkocsival. A vezető márkák többségének piacvesztésével szemben a 11 579 autót értékesítő Daewoo tavaly 50,4 százalékkal növelte eladásait, így részesedése 1,1 százalékponttal 5,6 százalékra emelkedett. Emelte piaci részarányát 2003-ban a Ford is: 4,5 százalékról 5 százalékra, amit 36,2 százalékkal több, összesen 10 498 darab autó eladásával ért el.

A személygépkocsik közül a kis- és az alsóközép kategóriásokból fogyott a legtöbb, 115 967, illetve 55 128 darab. A kisautók eladása 38,8 százalékkal bővült, ezzel szemben az alsóközép-kategóriásoké 1,4 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest.

A haszongépjárművek közül a 3,5 tonnánál kisebb teherbírásúakból 24 954 darabot adtak el az elmúlt évben, míg egy évvel korábban még 29 119 darabot. Motorkerékpárokból 7541 darabot értékesítettek a márkakereskedők 2003-ban, ez 6,7 százalékkal haladja meg a 2002. évi eladásokat. A motorok közül a Suzuki és a Honda a vezető márka, piaci részesedésük 34,3, illetve 21,3 százalék.

KAPCSOLÓDÓ CIKK