Árcsökkenés az új autók piacán

Vágólapra másolva!
Nem csak a nagy kocsik és az 1,6 literesnél nagyobb dízelautók lehetnek olcsóbbak a regisztrációs adó február elsejei bevezetése miatt, hanem a kis gépkocsik is. Az új autók piacának átalakulása erős hatással lesz a használt autókéra is - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Egyes autómárkák felső kategóriás modelljeit akár 15-20 százalékkal is olcsóbban vehetik meg februártól a vásárlók, mert a kereskedők többsége általános árcsökkentést léptet életbe. Sok cégnél az extrafelszereltséget adják alacsonyabb áron. Az árcsökkentés oka az lehet, hogy a fogyasztási adót felváltó regisztrációs díj kisebb elvonást tartalmaz, és a kereskedők lépéselőnyt akarnak szerezni.

Több kisebb kategóriájú autó ára is mérséklődött. Szakértők szerint a 2,8 millió forintnál drágább kocsiknál érezhető az árcsökkenés leginkább.

Autó/uzletinegyed/vasarlas/auto/index.htmlAz Üzleti Negyed rovataFebruártól regisztrációs adó a külföldi autók után/uzletinegyed/ado/20030923regisztracios.html

A Skoda-kereskedőknél található árlista szerint ugyan az 1,2 literes Fabia 0,3 százalékkal drágult, de az 1,4 literes Fabia Best ára 3,314-ről 3,264 millió forintra csökkent. Ennek oka, hogy 1600 köbcentiig 10, fölötte 20 százalékos fogyasztási adót felváltó fix összegű új adónem kevesebb elvonást tartalmaz, s szakértők szerint úgy 2,8 millió forintos ár körül már érezhető a hatása.

A Wallis Motor a keletkező teljes kedvezményt a vevőknek adja, így minden autójuk lényegesen kevesebbe kerül majd - nyilatkozta Németh Attila, a Wallis Motor Kft. kereskedelmi igazgatója, rámutatva: a BMW és Mini modellek 5-25 százalékkal kerülnek kevesebbe a jövő hónaptól.

A Mercedes-Benz is új árlistát adott ki, amely minden típusnál árcsökkentést mutat. A személyautók alapárai átlagosan közel 10 százalékkal alacsonyabbak, míg az extra felszereltségek többsége akár 20 százalékkal is kevesebbe kerül. Hasonló a helyzet az Audinál is.

Ugyanakkor nem mindenhol mérséklődnek az árak, melyek elsősorban a gyáraktól függnek. Több magyarországi márkaképviselet még nem kapta meg az irányelveket. Másoknál az a koncepció, hogy most nem élnek az árkiigazítással. Így például az Opelnél, a Daewoo-nál és a Fordnál. Ezek importőrei elmondták, hogy a forint mélyrepülése idején nem emelték árakat, így most sem reagálnak azonnal.