Nyugat-Európában 1,6 százalékkal csökkentek az autóeladások januárban, a lagymatag francia és német fogyasztói kiadások közepette, lerombolva a gyors élénkülésbe vetett reményeket.

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint januárban 1 173 273 gépjárművet adtak el Európa nyugati felén, ami 1,6 százalékkal kevesebb, mint tavaly januárban. 2003 egészében 1,3 százalékkal csökkentek az autóeladások.

A japán és a dél-koreai autógyártók, amelyek tovább növelték piaci részesedésüket a hazai gyártók rovására, folytatták európai rohamukat és több mint 20 százalékkal növelték eladásaikat 2003-ban. Ezzel szemben az európai autógyártók többségének csökkent a piaci részesedése: az öreg kontinens vezető autógyártója, a Volkswagen eladásai 10 százalékkal estek vissza, de csökkentek a francia Peugeot és a német-amerikai DaimlerChrysler eladásai is. Az általános irányzattal szemben az olasz Fiat viszont növelte eladásait, és így piaci részaránya 8,8 százalékra emelkedett.

Az autóipar, amely az Európai Unió hazai össztermékének (GDP) megközelítőleg 4 százalékát adja, a szélesebb gazdaságot és részben a fogyasztói bizalmat is tükrözi. Ágazati szakértők az autópiac kismértékű javulását várják 2004-ben, második félévi élénküléssel.