Benzinár-csökkentést követel az osztrák autóklub

Vágólapra másolva!
Az osztrák autóklub, az ÖAMTC az üzemanyagárak 2,5 centes csökkentését követeli, mivel a környező EU-csatlakozó országokban alacsonyabbak az árak. Az egyetlen kivétel Magyarország, ahol drágább a tankolás mint Ausztriában.
Vágólapra másolva!
Mérséklődik a határ menti benzinturizmus/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030805merseklodik.htmlVisszaszorulhat a benzinturizmus/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030731visszaszorulhat.html

Csehországban és Szlovéniában a 98-as oktánszámú benzin esetében 17 százalék, a gázolaj esetében pedig 9 százalékos is lehet az eltérés. Szlovákiában a szuperbenzin 6 százalékkal, a dízel pedig 4 százalékkal olcsóbb. Magyarországon viszont drágább a tankolás mint Ausztriában. Miközben Magyarországon átlagosan 0,915 euróba kerül egy liter szuperbenzin, Ausztriában 0,903 euró az átlagos ár az ÖAMTC számítása szerint. A dízel üzemanyag 0,819 euróba kerül a magyar kutaknál, Ausztriában pedig 0,761 euróba.

Az ÖAMTC számítása szerint Ausztriában 2,7 centtel többet kérnek a szuperbenzin, és 2,3 centtel többet a dízel üzemanyag literjéért a 15 európai tagállam átlagnál.

Magyar példa

Új versenyhivatali eljárás a Mol ellen/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20040225ujversenyhivatali.htmlNincs döntés az autóklub és a versenyhivatal perében/uzletinegyed/hirek/20011204nincs.html

A Magyar Autóklub (MAK) korábban szintén tett lépéseket a hazai benzinár csökkentése érdekében. A MAK célja az volt, hogy az olajtársaság költségalapú árképzésre legyen kötelezhető, azaz beszerzési és ráfordítási költségei és a tisztességes üzleti haszon számításával legyen elszámoltatható, miután Magyarországon egyedül a Mol rendelkezik kőolajlepárlására nagyüzemileg alkalmas eszközökkel.