2004 első negyedévében éves szinten 50 százalékkal nőtt az online hirdetési piac - derül ki a négy legnagyobb online kiadó adatait tartalmazó indexből. A teljes magyarországi hirdetési piac eközben 10 százalékkal bővült.

Az Axelero Rt., az Index Rt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. összesen 337 millió forint hirdetési bevételt ért el az első negyedben az egy évvel korábbi 224 millió forint után. Ez a négy kiadó a becslések szerint az online hirdetési piac 60-70 százalékát fedi le.

Az online média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internetelérések számának növekedésétől és típusától, így például kedvezően hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése, mivel ugyanannyi idő alatt több oldalt lehet megnézni. Míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig most 11-12-re. Emellett az elmúlt 3 év alatt ötszörösére nőtt  az internetezéssel töltött idő.

A WebAudit adatai szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta. Egy hónap alatt az internetezők háromnegyede (1,26 millió ember) nézte meg az [origo] oldalait, ami a hazai internetezők 73 százalékát, a teljes lakosságnak pedig a 12 százalékát jelenti.

Az év első három hónapja az éves hirdetési eredmények szempontjából jellemzően kis súlyú. Az [origo] az év egészében 35-40 százalékos növekedést szeretne elérni a reklámbevételt illetően - hangzott el a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján.