A mobilszámlák megelőzték az energiaköltségeket

Az angliai mobiltulajdonosok átlagosan 45 fontot (mintegy 17 ezer forintot) költenek havonta telefonálásra és egyéb extraszolgáltatásokra, melyek aránya hónapról hónapra nő a teljes költségen belül. Ezzel az értékkel a telefonálás havidíja megelőzi a gáz vagy az elektromos szolgáltatások havonta felmerülő költségeit - derül ki egy, az Egyesült Királyságban végzett felmérésből.

A BBC Newson olvasható jelentésből az derül ki, hogy a telefonálásra - és egyéb ehhez kapcsolódó szolgáltatásokra - fordított összeg mintegy 14 százalékkal, átlagosan 45 fontra nőtt a szigetországban egy év alatt. Ezzel az eredménnyel a telefonálás havidíja megelőzi a gáz vagy éppen az elektromos energia költségeit, ráadásul - a felmérés szerint - hasonló mértékben fog növekedni a telefonszámla a jövőben is, a mobilcégek egyre csábítóbb extraszolgáltatásainak köszönhetően.

Zene a mobilból

Ezt a tendenciát csak megerősíti, hogy a telefonok is egyre összetettebb szolgáltatásokat nyújtanak, melyek további pénzköltésre adnak lehetőséget: a kamerás telefonnal rendelkező mobilosok átlagosan 10 fonttal fizetnek többet havonta, mint azok a társaik, akik "hagyományos" mobiljuk van és nem küldözgetik el ismerőseiknek a telefonnal rögzített képeiket. A szolgáltatókon természetesen nem múlik semmi, sorra jönnek elő az újabbnál újabb extráikkal, egyesek szerint a következő évek slágere a mobilon hallgatható zene lesz, ami ugyancsak jelentősen megdobhatja a hó végén kapott számla végösszegét.

A JD Power által  - 2000 mobiltulajdonos bevonásával - készített jelentés szerint:

  • 2003 óta 14 százalékkal költenek többet telefonálásra
  • a megkérdezettek mintegy ötöde, 18 százaléka rendelkezett kamerás mobillal
  • 17 százalékuk rendszeresen tölt le csengőhangokat
  • 11 százalékuk tölt le híreket
  • és mindössze 4 százalék használja e-mailezésre is a mobilját

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK