A lakossági internetbanking ügyfelek száma a tavalyi év első negyedévéhez képest 37 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 31 százalékkal emelkedett, derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile közös felméréséből. A mobiltelefonos banki szolgáltatással rendelkező lakossági ügyfelek száma egy év alatt pedig 70 százalékkal nőtt.

Az idei első negyedév végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile közös felméréséből. A lakossági internetbanking ügyfelek száma a tavalyi év első negyedévéhez képest 37 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 31 százalékkal emelkedett. Az idei év folyamán továbbra is dinamikusan, 30-35 százalékkal nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági és 20-22 százalékkal a vállalati piacon.

Fotó: Tóth Gyula

Az idei év első negyedévének végén az internetbanki szolgáltatásokat a bankok lakossági ügyfeleinek mintegy 8 százaléka, míg vállalati ügyfeleinek 12 százaléka használta.

A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint az év egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 36 százalékkal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél valamivel kisebb mértékben, 21 százalékkal bővülhet.

A mobilbanki ügyfelek száma is dinamikusan nő

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel idén március 31-én mintegy 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11 százalékkal, egy év alatt pedig 70 százalékkal növekedett, derül ki a felmérésből.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4 százalék volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

A lakossági ügyfelek számának változása az előző negyedévhez képest csak kismértékben emelkedett, 2004 első negyedévében 11százalékot ért el, ami 48 ezerrel több ügyfelet jelent. A vállalati ügyfelek száma az előző negyedévhez képest 2,5 százalékkal bővült, szemben a negyedévvel korábbi, csaknem 17 százalékos változással, áll a felmérésben.