Jelentősen visszaesett a használtautó-behozatal

Vágólapra másolva!
Az elmúlt fél évben drasztikusan visszaesett a használt autók behozatala. A piac azonban kezd megnyugodni, májustól ismét élénkülés tapasztalható. A beszerzési források nem változtak; a legkedveltebb országok közé tartozik Ausztria, Németország és a Benelux államok, Svájc viszont mintha veszített volna korábbi pozícióiból - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A korábbi évekétől eltér az idei személyautó-behozatal. Mind a használt, mind az új autók importforgalma hektikusan alakult, ami főként a februárban bevezetett, majd május 13-án módosított regisztrációs adó következménye. Az év első heteiben ugrásszerűen megnőtt az import, félve az új adónem kedvezőtlen hatásaitól, sokan előre hozták vásárlásaikat.

Februárban alig érkezett szállítmány. A piac áprilistól kezdett újból magára találni, azóta viszonylag kiegyensúlyozott a kép, a májusi csatlakozás óta pedig megélénkült a piac - írja a Világgazdaság.

Az elmúlt fél évben drasztikusan visszaesett a külföldről behozott, másodkézből származó személyautók száma. Amíg tavaly január és június között több mint 23 ezer gépkocsit importáltak, az idén alig több mint 12 ezret. Június némi bizakodásra adhat okot: a tavalyi 3300-zal szemben idén 2300 külföldi használt autót helyeztek nálunk forgalomba.

Szakértők szerint ugyanakkor nehéz statisztikákat készíteni, mert az uniós csatlakozás miatt számos körülmény megváltozott. Így a pénzügyőrök már nincsenek ott az uniós határokon, május elsejétől az EU-ból érkező szállítmányok kikerültek a vámhatóság látóköréből. Az is torzít, hogy a behozatal, a regisztrációs adó megfizetése és a tényleges forgalomba helyezés időben akár több hétre vagy több hónapra is elválhat egymástól.

Az új autók behozatala növekedett az első hat hónapban. Ebben az időszakban 89 ezer új autó forgalomba helyezése vált lehetővé, a tavalyi 77 ezer után. A vámosok statisztikái ugyanakkor május óta a belföldön előállított - tehát a Suzuki - gépkocsik forgalmazását is tartalmazzák.