Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága hétfői ülésén - az ellenzéki képviselők részvétele nélkül - általános vitára alkalmasnak találta az M6-os autópálya érdi tető - Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakasz koncessziós szerződésének megkötéséről szóló előterjesztést.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium augusztus 6-án jelentette be, hogy az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszát. A magyar állam 22 éves futamidejű koncessziós szerződés aláírását kezdeményezi a konzorciummal, miután a beérkezett három ajánlat közül a tárca bírálóbizottsága e konzorciumét ítélte a legjobbnak.

Az előterjesztés szerint a szerződés aláírásával összesen 513,3 millió euró nettó jelenértékű rendelkezésre állási alapdíj megfizetésére vállal az állam kötelezettséget a koncesszió időtartama alatt.

Az M6 Duna Autópálya Konzorciummal kötött szerződés az autópálya érdi tető-Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakaszának tervezésére, építésére, üzemeltetésére és a tevékenységek finanszírozására vonatkozik. A konzorciumot a Bilfinger Berger BOT GmbH, a Porr Infrastruktur GmbH. és a Swietelsky International Baugesellschaft alkotja.

Az autópálya-szakaszra január 31-én kiírt koncessziós pályázatára a nyertes konzorciumon kívül az Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorcium és a Dunamenti Autópálya Konzorcium nyújtott be ajánlatot a július 19-i határidőig. Az utóbbi konzorcium a Housing and Construction Holding Company Ltd., a Vinci Concessions SA, a Vinci SA és a Betonút Rt. érdekeltsége.