Lettették az M6-os autópálya alapkövét Érd közelében csütörtökön. A 80 milliárd forintos beruházásról Kóka János, a gazdasági és közlekedési tárca vezetője elmondta: a fejlesztés példaértékű módon a köz- és magánszféra együttműködésében valósul meg. Az M6-os építésére pályázati úton a Duna Autópálya Konzorcium nyerte el a megbízást. A konzorcium tagja egy német és két osztrák cég.

Az autópálya-építés nem csupán közlekedési, hanem gazdaságfejlesztési ügy is, amely egyes régiók jövőjét befolyásolja - mondta Kóka János az M6-os autópálya Érd-Dunaújváros közötti 60 kilométeres szakaszának alapkőletételénél csütörtökön Érd közelében.

A beruházáshoz a Dunaújvárosi Acélmű működése során évtizedeken át felhalmozódott 3,5 millió köbméter kohósalakból 2,5 millió köbmétert felhasználnak, ezáltal a környezetre terhelést jelentő hulladéktól megszabadulva hasznos építőanyagot nyerhetnek, mondta Persányi Miklós környezetvédelmi miniszter. A megoldás további előnye, hogy elkerülhetővé válik az útépítéshez a környezet harmóniáját megbontó új kőbányák nyitása is - mondta a miniszter.

A kétszer kétsávos, 26 méter széles autópályán tíz csomópont, 61 híd, illetve műtárgy épül, közöttük a leghosszabb a Dunaújvárost Pusztaszabolccsal összekötő vasútvonal fölött ível majd át. Az építkezés során mintegy 12 millió köbméter földet mozgatnak meg és 750 ezer tonna aszfaltot fektetnek le, mondta Tombor Sándor, az M6 Duna Konzorcium Rt. igazgatója.

A beruházás értéke összesen 120 milliárd forint, ebből 40 milliárd forintot húsz éven át a banki kölcsönök, a karbantartás és - a megállapodás szerint - a kétszeri felújítás költségei emésztenek fel. Az igazgató tájékoztatása szerint jelenleg már négy helyen folynak a földmunkák. A 60 kilométeres új autópálya-szakaszt 2006 márciusában helyezik ideiglenesen üzembe, szeptemberben pedig véglegesen átadják a forgalomnak - mondta Tombor Sándor.