Eurómilliárdokért épülhet az M6-os

Vágólapra másolva!
Az M6-os továbbépítésére Dunaújvárostól az országhatárig várhatóan júliusban írják ki a koncessziós tendert. A pécsi bekötéssel együtt összesen 197 kilométeres szakasz költségeit 1,5-2 milliárd euróra becsülik. A szaktárca vizsgálja, finanszírozható-e részben európai uniós forrásokból a projekt - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A sztrádatörvény értelmében az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszát pécsi bekötéssel 2007 végéig kell átadni. A Dunaújváros-Szekszárd és a Bóly-országhatár közti szakaszokat 2003-2007 között előkészítés alatt álló gyorsforgalmi utakként határozta meg a jogszabály. Az összesen 197 kilométeres projekt pályázatának előkészítése folyamatban van - tudta meg a Világgazdaság.

Ha az Országgyűlés felhatalmazását megkapják, a koncessziós tender előminősítési szakaszát júliusban kiírhatják, így a szerződés jövő április körül aláírható, azt követően a finanszírozási kontraktusok szignálhatók.

A szakasz építési költsége elérheti az 1,5-2 milliárd eurót. A gazdasági tárca szándékai szerint a koncessziós szerződés tartalma az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszára vonatkozó megállapodáshoz hasonló lesz. Az állam a sztrádaszolgáltatás ellenében rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak, az út használatáért ugyanakkor az állam szed díjat matrica vagy úthasználat-arányos díj formájában.

A GKM vizsgálja, lehetséges-e részbeni európai uniós finanszírozás. A kohéziós alapokból való forrásbevonás eredményeként kevesebb kereskedelmi banki hitelt kellene felvenni és csökkenne az állam rendelkezésre állási díjfizetési kötelezettsége.