Az egyre csökkenő számú japán dohányost a Japan Tobacco cigarettagyár új reklámhadjárattal próbálja káros szenvedélyének vállalására bírni. Aranyrudat, síkképernyős tévékészülékeket és speciális filmvetítéseken való részvételt nyerhet, aki részt vesz a cég termékpromóciójában.

Japánban a dohányosok aránya egy tavalyi felmérés szerint szerint történelmi mélypontra esett vissza, a felnőttek között alig 29,4 százalék, annak ellenére, hogy a cigaretta ára a szigetországban viszonylag alacsony a fejlett országok átlagárához képest.

A Japan Tobacco szeptemberben bevezetni kívánt új cigarettafajta marketingkampánya keretében arra szólítja fel a dohányosokat, hogy küldjenek a cégnek levelezőlapot a következő kézírásos, büszke szöveggel: "Dohányos vagyok".

Az ezt követő sorsoláson a beküldők közül a legszerencsésebb ötkilónyi aranyrudat nyer, amelynek értéke nyolcmillió jen (mintegy 16 millió forint). Száz további dohányos LCD tévét vihet haza, közel nyolcvanan pedig kétszemélyes filmvetítésre lesznek hivatalosak.

Össszehasonlításképpen: Magyarországon a férfiak 41, a nők 26 százaléka dohányzik rendszeresen. A világon évente mintegy négymillió ember hal meg idő előtt, valamely dohányzással összefüggő betegség miatt. E szenvedélybetegség átlagosan nyolc évvel rövidíti meg a dohányzók életét.