Az Electrolux 155 milliárdos árbevételt vár

2006.02.23. 10:40

Összesen 23 milliárd forinttal 133 milliárd forintra növelte Magyarországi árbevételét az Electrolux 2005-ben. Ezt az idén 155,4 milliárd forintra emelnék - közölte Takács János, a cég vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A tavalyi év egyértelműen jelezte, hogy csökkenő piacon kell dolgoznia az Electroluxnak, kisebb árak mellett. Bár ezt már 2004-ben is lehetett érzékelni, akkor azonban még átmenetinek gondolt folyamattal tartósabban kellett számolni - mondta Belényesi Zsolt, belföldi értékesítési igazgató. Tavaly a háztartási gépek piaca 6 százalékkal esett vissza, az idén pedig a választások biztos hatással lesznek a fogyasztásra. Ugyanakkor az áfa mérséklése (minden Electrolux terméket érint) a cég reményei szerint a fogyasztás növekedést hozhat magával, így összességében egy százalékos piacbővűlést remélnek. Az élesedő verseny viszont a komolyabb márkák számára egyelőre előnyt jelent, a magyar fogyasztók ugyanis egyre inkább a minőséget keresik a boltokban. Az Electrolux felmérése szerint egyébként a vásárlók több mint 90 százaléka az energiatakarékosságot tartja elsődleges szempontnak.

A magyar piac így a csúcsot jelentő 1,2 milliárd darabos fehérárú értékesítésből lassan visszatér az 1 milliárd darabra.

A magyar háztartások ellátottsága a tűzhelyeknél, és a mosógépeknél közel 100 százalékos, ezért sok csodát már nem lehet tenni. Szárító és mosogatógépben azonban van mit behozni Európához képest - mondta Belényesi Zsolt. Ezekből gépekből egyébként csupán a háztartások kettő illetve három százaléka rendelkezik. Jelentős növekedés azonban csak akkor érhető el, ha a magyarok is rájönnek, mennyi időt lehet ezekkel a gépekkel megtakarítani.

A hűtőkészülékek egyébként a magyar gyártóbázis miatt hagyományosan stratégia fontosságú a Electrolux életében. Az elmúlt években megfigyelhető tendencia, az egyajtós készülékek iránti kereslet gyengül, és a kombinált hűtők, ezen belül is az alulfagyasztós kivitel értékesítése pedig folyamatosan erősödik. Tavaly a teljes hűtőpiac 62 százalékát adták a kombinált készülékek a GfK kimutatásai szerint.

Beruházásokra tavaly 11 milliárd forintot költöttek, szemben az egy évvel korábbi 14 milliárddal. A tervek szerint az idén 6 milliárd forintot költenek el fejlesztésekre.

A cég saját tőkéje 107,7 milliárd forintról egy év alatt 123 milliárd forintra emelkedett 2005 végére, míg az idén decemberre 133,2 milliárd forintot várnak. Az új nyíregyházi gyárban egyébként az idén új kapacitások lépnek be áprilistól, így 140 új embert vesz fel az Electrolux, ami segíthet az elhelyezkedésben az elbocsátott Flextronic dolgozóknak is. Az Electrolux tavaly 442 fővel 3736-ra emelte dolgozói létszámát.

KAPCSOLÓDÓ CIKK