Fennakadások a hírlapkézbesítésnél

2006.03.02. 18:17

A Magyar Posta (MP) Zrt.új hírlap-előfizetői nyilvántartó informatikai rendszerre tért át március elsejével, amelynek következtében problémák léptek fel, így több mint ezer ügyfél, az előfizetők 0,5 százaléka nem kapta meg az előfizetett lapokat.

Közleményében a társaság azt ígéri, hogy péntektől Budapesten, a jövő hét elejétől pedig az ország minden településén  az előfizetés szerint kézbesíti a megrendelt napi- és hetilapokat.

A Magyar Posta szakemberei folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán, a postára érkező hírlap-előfizetéssel kapcsolatos ügyfél-reklamáció esetén pedig azonnal pótolják a hiányzó lapokat.

A közlemény emlékeztetet arra, hogy a társaság naponta, mintegy 300 ezer napilapot dolgoz fel és kézbesít. Az átállás során, az előfizetői adatállományok áttöltésekor több lapot is érintő informatikai probléma merült fel, aminek következtében voltak olyan ügyfelek, aki nem, vagy nem időben kapták meg az előfizetett újságokat.

Az MTI nemrégiben hírt adott arról, hogy a Magyar Posta központi hírlapfeldolgozó üzeme a nagytétényi ProLogis Harbor Parkba költözött.  Az eddigi két helyszínről, az Orczy téri színes lapok feldolgozó üzeméből és a Kozma utcai, volt Szikra Lapnyomda épületében található napilap feldolgozóból így egy helyre kerül a központi hírlapfeldolgozás. Egyelőre a napilapok feldolgozása került az új helyre, és a nyáron a színes lapok feldolgozása is az új bázisra költözik.

A Magyar Posta hírlap üzletága 2005-ben 10,5 milliárd forint árbevétel és 12 milliárdos kiadás mellett, az előzetes adatok szerint, mintegy 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. A feldolgozás összevonásától és a szállítás átszervezésétől, valamint az idei évre tervezett 300 millió forintos informatikai fejlesztéstől azt remélik, hogy az idén már sikerül az üzletág gazdálkodását nullszaldóssá tenni.

Éves szinten, mintegy 150 millió újságot kezel a Posta, ebből 90 milliót tesznek ki a napilapok, 60 milliót a színes és egyéb lapok.

KAPCSOLÓDÓ CIKK