A CEP-szakma érdekvédelmi szervezetének megalakítása volt a fő témája a CEP Klub idei, első találkozójának - mondta Bárányi Ildikó. A jelenlévők támogatták egy érdekképviselet létrehozását, amelynek lehetőségeiről, formájáról, céljairól és előnyeiről hosszas vita alakult ki. A téma súlyát figyelembe véve külön megbeszélést kezdeményeznek a kérdéskör megtárgyalására, a rendes klubnapon kívül.
A résztvevők megállapodtak arról is, hogy utánanéznek a negatív lista jogi hátterének. Az a cél, hogy listára kerüljenek azok a futárok, illetve alvállalkozók, akiket tisztességtelen vagy nem ügyfélbarát magatartásuk miatt távolítottak el egy cégtől, így ne állhassanak munkába egy újabb CEP-szolgáltatónál.
Döntöttek arról is, hogy megkísérlik beszerezni a Nemzeti Hírközlési Hivataltól a 2004 évi tevékenységről készült tanulmányt vagy annak publikus kivonatát, valamint a bejegyzett (vagy bejegyzés alatt álló) cégek listáját.
A klub két tagja is beszámolt arról, hogy kísérletképpen kipróbálta, mi történik, ha postai szolgáltatóként a behajtani tilos táblánál behajtanak. Egyiküket megbüntették, fellebbezett, erre felajánlották, hogy méltányosságból elengedik a bírságot. Ő azonban ezzel nem elégedett meg (hiszen nem méltányosságból kell elengedniük, hanem mert nem történt szabálysértés), így most tárgyalás is lesz.
Másikukat szintén megbüntették, ám amikor a postatörvényre való hivatkozással fellebbezett, a kerületi kapitányságon a bírságot visszavonták. Ezek az esetek nem önmagukban érdekesek - mondta Bárányi Ildikó - hanem abból a szempontból, hogy talán kezd "átmenni", hogy a törvény szerint a CEP-cégek is postai szolgáltatónak minősülnek.