Interneten olcsóbb az Erste Bank

Vágólapra másolva!
Jelentősen bővült az elektronikus formában adott megbízások száma az idei év márciusában az Erste Banknál. Az elektronikus csatornákat igénybe vevő ügyfelek száma 2006 első negyedévében túllépte a 470 ezret.
Vágólapra másolva!

Márciusban TeleBankon keresztül másfélszer, NetBankon keresztül háromszor több eseti megbízást indítottak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában. Ezzel párhuzamosan a papíralapú megbízások száma 4 százalékkal csökkent.

Tátrai Bernadett, az Erste Bank lakossági üzletágának vezetője elmondta: a pénzintézet már korábban célul tűzte ki, hogy minden olyan tranzakciót, ahol nincs kifejezetten szükség a személyes ügyintézésre (például a számlamúlt megtekintése, egyenleg lekérdezése és az eseti forint átutalás), elektronikus útra terelnek. Ezeket a szolgáltatásokat elektronikus úton a pénzintézet kedvezőbb áron is kínálja.

A kétféle lakossági és a diákoknak kínált elektronikus számlacsomagot igénybe vevők a "normál", papíralapú csomagokhoz képest alacsonyabb számlavezetési és tranzakciós díjat fizetnek, amelyet ingyenes TeleBank- és Netbank-használat, valamint sms-szolgáltatás egészít ki.

Az Erste Bank e-banking ügyfeleinek száma ennek köszönhetően dinamikusan növekszik: 2006 márciusáig a TeleBank hozzáféréssel rendelkező ügyfelek száma meghaladta a 420 ezret, a NetBankot használók száma pedig az 50 ezret. A papíralapú megbízások aránya pedig hónapról hónapra csökken a lakossági ügyfelek által indított banki műveleteken belül: míg 2005 elején még 65 százalék volt, 2006 márciusára 50 százalék alá csökkent.

Az elektronikus bankolás fejlettebb formája az internet bank, mint amilyen az [origo] hírportál és az Erste Bank által létrehozott [origo] klikkbank. Itt az ügyfeleknek csupán egy alkalommal kell személyesen felkeresniük a bankot, mégpedig az internetes regisztráció után, a szerződés aláírása céljából. Ezt követően minden banki ügyletüket interneten keresztül intézhetik - a hagyományos átutalásokon, betételhelyezéseken túl személyi kölcsönt vehetnek fel, vagy befektetési alapot is vásárolhatnak személyes jelenlét nélkül.

Tátrai Bernadett hozzátette: céljuk az osztrák anyavállalat eredményeinek elérése, ahol minden ötödik ügyfél intézi rendszeresen az interneten keresztül banki ügyeit, és tavaly a bank-, illetve hitelkártya-számlaegyenlegeket összesen 62,4 millió alkalommal kérdezték le a világhálón keresztül.

Ehhez azonban a keresleti és a kínálati oldal fejlődésére egyaránt szükség van. A Magyarországon már 20 százalékhoz közelítő internetpenetráció és a számítógéppel rendelkező otthonok, munkahelyek növekvő száma az ügyfelek oldaláról teremti meg az igényt arra, hogy az alapvető banki műveleteket otthonról, gyorsan és kényelmesen el lehessen végezni.