Áron alul kezdenek Ferihegyen a taxisok

Vágólapra másolva!
Feltűnően alacsony árakkal kezdi meg a munkát augusztus 15-én, a ferihegyi taxisszolgáltatásról szóló pályázaton nyertes, Zóna Service konzorcium, amely a jelenleginél 31 százalékkal alacsonyabb fuvardíjjal szállítaná a városba az utasokat. Az ajánlatot a pályázaton vesztes taxitársaságok, valamint maguk a taxisok is túl olcsónak tartják.
Vágólapra másolva!

A taxisok az alacsony fuvardíjakról hetek óta vitatkoznak internetes újságjuk belső fórumán - írja a Népszabadság. A fuvardíj a reptértől kiindulva zónánként változna, a reptérhez közeli területekre 2900 forintért, a belvárosba 3500, Budapest legtávolabbi részeibe pedig 3600 forintért vinnék az ügyfeleket. Azt azonban sokan kérdésesnek tartják, hogy ilyen árak mellett előteremthető-e a megélhetéshez szükséges pénz. Lengyel Sándor, a pályázaton vesztes 6x6 vezetője a Zóna ajánlatát minden gazdaságossági számítást nélkülözőnek tartja.

Bár a fórumon megnyilvánuló vélemények szerint nem éri meg a Zóna Service-nél munkát vállalni, a konzorcium mégis kiállított 150, a szerződésnek megfelelő taxist, valamint 80 gépkocsival nem rendelkező jelentkezőt. Veres István, a Zóna Service képviseletében kijelentette: már le is adták a taxisok névsorát. Veres szerint az augusztus közepén életbe lépő tarifák megfelelő profitot tartalmaznak. Mint mondta: a taxisoknak meg kell érteniük, hogy a személyfuvarozás nem a gyors meggazdagodásról szól. A vállalkozó nevéhez a ferihegyi drosztot korábban uraló cégek, illetve a citadellai engedély nélküli teraszépítés köthető. Veres kifejtette: öt év biztos állást kínál, és ez az, ami csábító.

A fórumon találgatják azt is, hogy milyen körülmények között emelhetőek a mostani pályázatnyertes árak. A taxisok szerint a jelenlegi tarifák három hónapra szólnak. A szerződés értelmében azonban - melyet a Népszabadság értesülései szerint ma ír alá a pályázatot kiíró Budapest Airport Zrt és a nyertes Zóna Service - csupán évente egyszer, az előző évi inflációnak megfelelő mértékben, a BA Zrt. jóváhagyásával lehetséges az emelés. Egy esetleges hirtelen üzemanyagár-emelkedés is csupán az inflációs adatok egyik tételének számítana. Veres szerint azonban a Budapest Airport érdeke is, hogy a vállalkozás ne lehetetlenüljön el, így egy világméretű olajválság esetén tennének megfelelő intézkedéseket.

Új helyzet állna elő akkor is, ha a főváros jóváhagyná a taxitarifákról szóló rendeletet, véli a vállalkozó. Korábban tervezték bevezetni a fix tarifákat a fővárosban, a taxiscégek azonban ezt nem támogatták, így jelenleg csupán maximált ár létezik, kilométerenként 300 forinttal. Ha bevezetnék az a fix árakat, a jelenlegi ferihegyi tarifák is emelkednének. Mint azt a taxisok is elismerik, a mostani árak mellett az adókerülés szinte kötelező. A fix tarifák ezen változtathattak volna, bevezetésük kérdése azonban még nincs napirenden.