A A Nemzeti Híírközlési  Hatóság olyan intézkedéseket hozott, amelyek lehetővé teszik, hogy a már huzamos ideje ADSL-t használó, de még mindig a korábbi, magasabb árakat fizető ügyfelek előfizetési díjaiban is érvényesülhessen a piacon megfigyelhető árcsökkenés.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) kihirdette azokat az új, a piaci árak változását tükröző, a kiskereskedelmi árakon alapuló nagykereskedelmi árakat, amelyektől azt várja, hogy tovább élénkül a verseny a Hungarotel szolgáltatási területén, a szélessávú internet-hozzáférések piacán.

A kötelezett nagykereskedelmi szolgáltatók - az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom (T-Com) és a Monortel - kiskereskedelmi árain alapuló nagykereskedelmi árszabályozás, azaz a retail minus módszer lehetővé teszi, hogy a hatékonyan működő internet szolgáltatók megfelelő árréssel vehessék igénybe a kötelezett szolgáltatók nagykereskedelmi szolgáltatásait.

Így versenyképes ADSL-ajánlatokkal lehetnek jelen a piacon. A retail minus módszer az ADSL-szolgáltatás kiskereskedelmi árának folyamatos csökkentését jelenti.

A Magyarországon még újszerű szabályozással a szakmai hatóság június végén hirdetett ki első ízben kiskereskedelmi árakon alapuló, nagykereskedelmi árakat. Az intézmény féléves periódusokban vizsgálja felül a szabályozás alapját jelentő kiskereskedelmi árszintet.

A most közzétett árak 2005 második félévi kiskereskedelmi ADSL-árszinten alapulnak, és várhatóan őszig lesznek érvényben. Addigra jelenhetnek meg a 2006 első félévének kiskereskedelmi árain alapuló új nagykereskedelmi árak.

A szakmai hatóság által most kihirdetett nagykereskedelmi árak árplafon jelleggel működnek, azaz a kötelezett szolgáltatók - az egyenlő elbánás elvének betartásával - olcsóbban is nyújthatják a szolgáltatást kiskereskedelmi partnereiknek.