A reklámpiacon belül az on-line hirdetési költés 2011-re világszinten eléri a 25,9 milliárd dollárt, azaz a 9 százalékot. A piac a következő öt évben Magyarországon is hasonlóan nő, s éves szinten mintegy 11 százalékkal bővül.

Az amerikai JupiterResarch előrejelzése szerint ennek elsődleges oka az, hogy az on-line marketingen belül egyre több vállalat fektet be kulcsszavas keresőprogramokba. A magyar előrejelzések szerint idén több mint 60 százalékkal, 400 millió forintra nő a keresőhirdetési piac, ami annak is köszönhető, hogy az úgynevezett kulcsszó árak tarifái magasabbak, s a piacra újonnan belépők nagyobb kulcsszavas listát használnak.

A keresőszavas hirdetési piac lényege, hogy a felhasználó nem kéretlen, például felugró ablakban megjelenő reklámot kap, hanem beütve egy általa keresett szót, ezzel összefüggő internetes oldalak és tartalmak jutnak el hozzá. A világszintű dinamikus fejlődés mozgatórugója, a keresőmarketing, ami az on-line költések közel felét teszi ki. Európában az emberek közeledése az internet felé ugyan óvatosabb, mint Amerikában, de itt is egyre többen felismerik az on-line kulcsszavas reklámban rejlő lehetőségeket.

Kálmán Tamás, a kulcsszavas internet reklámmal foglalkozó Etarget cég magyarországi vezetője ezzel összefüggésben elmondta: ezt a szolgáltatást egyelőre még inkább a kisebb vállalatok veszik igénybe az ár-hatékonyság kedvező aránya miatt, de egyre több multinacionális cég is érdeklődik iránta. A cél mindegyikük számára ugyanaz, vagyis megtalálni azt a hirdetési formát, amivel a fogyasztót a leghatékonyabban és legkevésbé zavaró módon tudják elérni.

Az on-line hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor: egy tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka elfogadja a finomabb on-line hirdetéseket, aminek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. A többség rákattint a hirdetésekre, csaknem minden második felhasználó pedig további információt keres.