A D4-es kategória járműveinek napi és éves sztrádahasználati díját a gazdasági tárca már januártól jelentősen emelni akarta, ám ez eddig elmaradt. A drágítással meg kellett várni az új EU-s tarifaplafonok hatálybalépését.
Az egyhetes és a havi matricák már az év elejétől drágábbak lettek, s ez alaposan átrendezte az egyes típusok közti árviszonyokat. Még hat napijegy is olcsóbb a hetijegyénél. Így olcsóságuk miatt nagymértékben emelkedett az egynapos matricák eladási száma, a hetiből és a haviból pedig kevesebb fogyott.
Általában nem ért egyet a tervezhetetlen dolgokkal, az év közbeni költség-növekedéssel Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára. A D4-es napi matricát véleménye szerint döntően a tranzitforgalomban közlekedők használják, az autópályát rendszeresen használó magyar fuvarozók éves matricát vesznek.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese részben egyetért a D4-es kategória egynapos árának EU-szintre emelésével, mivel azt döntően külföldiek használják. Valószínűnek tartja azonban, hogy sok fuvarozó kerüli majd el az autópályákat a költségnövekedés miatt.