A wellness-szolgáltatások egyre fontosabb gazdasági és foglalkoztatási tényezőt jelentenek szerte a világon. A látogatók érdeklődésének fenntartása érdekében a szolgáltatók egyre újabb ötletekkel állnak elő.

Németországban "a 350 ezer munkahely és a 26 milliárd eurós árbevétel miatt a német gyógyfürdők rendkívül fontos tényezőt jelentenek a gazdaságban és a foglalkoztatásban" - jelentette ki Ernst Hinsken, a szövetségi kormány idegenforgalmi megbízottja. A német lakosság és a külföldi látogatók számára kitalált legújabb ötleteket a medical wellness kifejezéssel foglalják össze - írja a Világgazdaság.

A wellness valójában semmi mást nem jelent, mint egy átfogó közelítést az ember egészségéhez, a szervezet kikapcsolódáshoz. A túlzottan gyakran használt fogalom értékének visszanyerése, valamint a wellness szabályozatlansága és a minőség biztosításának a hiánya miatt olykor felhangzó kritika cáfolatára, a szolgáltatók új fogalmat alkottak, ez pedig a medical wellness.

Ezt a korábbi gyógyüdüléseknek megfelelő területet kívánják fejleszteni, hiszen a MEC MediaLab-nak a wellness témájában, Németországban készített felmérése szerint már ma is minden negyedik válaszadó tartja kívánatosnak, hogy üdülés közben is ápolja az egészségét.

A medical wellnessnek a szénafürdőtől a fényterápián és a nordic walkingon át a thai masszázsig, a termálfürdő-kezelésig és a thalassoterápiáig terjedő kínálata olyan gazdag, hogy már-már nehéz áttekinteni, sőt egyes wellness-klinikákon még a plasztikai műtétek is benne vannak a szolgáltatásban.

A Német Wellness-szövetség ezért megkezdte a szolgáltatásra vonatkozó minőségi színvonal és a minimális követelményszintek kitűzését. A szakmai ellenőrzést vállaló szállodák és klinikák a szövetségtől kapott tanúsítvánnyal igazolhatják szakmai színvonalukat.