A kiskereskedők gazdag karácsonyt várnak

2006.11.15. 9:07

Nem befolyásoljáka vásárlási kedvet a megszorító intézkedések karácsonykor. A kiskereskedők szerint idén is, a tavalyihoz hasonló roham várható.

Az idei karácsony is növekedést hoz a tavalyi szezonhoz képest, még ha valamivel kisebb mértékben is, mint korábban - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelemi Szövetség (OKSZ) főtitkára. A forgalom, az egész éves folyamatos növekedés után mindenképpen decemberben éri el a csúcsot, majd az ünnepek után akár 30-40 százalékot is visszaesik, írja a Népszabadság.

Elképzelhető, hogy az idén kicsit óvatosabbak lesznek az emberek, tovább kivárnak az ajándékvásárlással, véli Vámos György. Hosszabb távon pedig lassú, mérsékelt átrendeződés várható az olcsóbb termékek, illetve márkák irányába.

Bár az első nagy roham december első heteiben jön, a polcokon már kinn van az ünnepi kínálat, és már most érezhető a forgalom lassú növekedése. A karácsonyi nagybevásárlás zömmel idén is az utcai árusoknál, valamint az alacsony áraikkal csábító hipermarketekben és diszkontokban zajlik majd. A karácsonyi szezon minden termékkategóriában másfélszeres forgalomnövekedést hoz, jósolja Feiner Péter, a szuper- és hipermarket kategóriában egyaránt jelen lévő Spar ügyvezető igazgatója, aki szerint az ünnepek alatt kétszámjegyű forgalomnövekedésre lehet számítani.

A hazai piac nagy részét lefedő Auchan és Tesco üzleteiben is megjelentek az első szezonális ajánlatok, de a nagyobb karácsonyi promóciókat a következő hetekben kezdik. Az eddigi hetek forgalmából az a kép rajzolódik ki, hogy a vásárlók elsősorban az élelmiszerek esetében választják az olcsóbb termékkategóriákat, mondta Guillemot Katalin, az Auchan szóvivője. A karácsonyi szezon slágertermékeinek számító műszaki, szórakoztató elektronikai cikkeknél, színes tévéknél, DVD-, CD- és MP3 lejátszóknál továbbra is a minőség az elsődleges szempont.

A karácsonyi szezon hagyományos cikkei, a szaloncukor és a csokimikulás esetében sem biztos, hogy az olcsóság irányadó. Horváth Imre, a Sweetpoint Zrt. ügyvezető igazgatója elsősorban a prémium kategóriában vár növekedést. Mivel az édesipari termékekben a vékonyabb pénztárcájú fogyasztó is inkább a minőséget keresi, várhatóan az olcsóbb árkategóriában is a közepesnél valamivel jobb minőségű nyalánkságok fogynak jobban az ünnepekkor.

KAPCSOLÓDÓ CIKK