Kevesebb ruhát vettek tavaly a magyarok

Vágólapra másolva!
A megelőző évhez képest tavaly csak felső- és munkaruházatból vásároltak többet a magyar fogyasztók, minden más kategóriában kevesebb terméket értékesítettek. Egyre többen vásárolnak árleszállításokon.
Vágólapra másolva!

Tavaly mintegy 1,4 százalékkal kevesebb vásárló 3 százalékkal kevesebb ruházati cikket vásárolt, az értékesítésből származó forgalom értéke azonban 3 százalékkal nőtt az előző évhez képest Magyarországon - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet magyarországi ruházati piacot vizsgáló tanulmányából, a FashionScope-ból.

A GfK pénteki közleménye szerint 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások, a többi kategóriában csökkent a megvásárolt termékek száma. A ruházati piacon 2006-ban több új üzletlánc és néhány divattervező üzletház jelent meg, a kínálat növekedése mellett azonban az értékesített mennyiség csökkent. Értékben a forgalom 3 százalékkal nőtt, a fogyasztói átlagárak átlagosan mintegy 6 százalékos emelkedése nyomán.

A felmérés szerint a legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége. Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát tekintve a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős - 11, illetve 10 százalékos - emelkedése következtében nőtt.

A közlemény szerint a háztartások vásárlásaik mintegy 23 százalékát akciók idején bonyolítják le. Ez az arány 1 százalékponttal több, mint a 2005. évben mért szint. A piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe 3 százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe 2 százalékponttal, míg a márkaboltok súlya 1 százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.