Visszaadja az ügyfél pénzét a gázszolgáltató

2007.03.14. 11:14

Sok fogyasztó úgy élhette meg az elmúlt időszakot, hogy a gázszolgáltatója kamatmentes hitelezőjévé vált. A kormány ezért változtatott a szabályozáson, így, ha a szolgáltató a fogyasztásnál nagyobb összeget számlázott ki, akkor az ügyfél 8 napon belül visszakérheti a pénzét - tudatta közleményben a kabinet.

Bár a tél enyhébb volt a szokásosnál, a fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is magas számlát kap az átalánydíjas elszámolási rendszer miatt. A jelenlegi szabályok szerint a gázszolgáltatók nem kötelesek az el nem fogyasztott, de már kifizetett gáz árát a fogyasztónak visszaadni. Ezt a gyakorlatban úgy élhette meg sok fogyasztó, hogy a gázszolgáltatója kamatmentes hitelezőjévé vált - áll a kormányszóvivői iroda sajtóközleményében.

A kabinet ezért jogszabályt módosított, amelynek eredményeképp a fogyasztók a túlfizetés összegét készpénzben visszakapják. Az új, április 1-jével életbe lépő szabály szerint, ha a szolgáltató a tényleges fogyasztásnál nagyobb összeget számláz ki az átalánydíjas rendszerben, akkor a fogyasztó szabad döntésén múlik, hogy visszakéri-e a többletet készpénzben, vagy inkább az átalánydíj csökkentését kéri a következő hónapokra. Ha készpénzes visszafizetést választják, akkor a kormányrendelet értelmében a szolgáltató köteles a kérelem kézhezvételétől számított 8 napon belül kifizetni a pénzt.

A közlemény szerint a jelenlegi igazságtalan helyzeten kívánt változtatni a kormány, és a fogyasztóvédelem erősítése volt a célja, amikor módosította vonatkozó rendeletét.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK