Jelenleg az üzem részletes tervezése és az építéshez szükséges engedélyek beszerzése folyik, ám néhány héten belül várhatóan maga a kivitelezés is megkezdődhet, s a gyár még az év vége előtt megkezdi a termelést - mondta a Világgazdaságnak Thernesz Artúr, a Mol fejlesztési igazgatója.
A tervek szerint az üzemből kikerülő biodízel nagy részét, mintegy évi 120 ezer tonnát a Mol vásárolja meg, a fennmaradó mennyiséget pedig a Rossi Biofuel szabadon értékesítheti majd a piacon. Az olajipari cég tavaly nyáron írt alá egy beszállítói szerződést a Rossi Biofuel Zrt.-vel, miután összesen hét cég ajánlatát fogadta el biodízel-ellátásra kiírt tenderén. Nem sokkal ezt követően pedig a Mol arról írt alá megállapodást a tulajdonos Rossi Beteiligungs GmbH-val, hogy a magyar olajtársaság alaptőke-emelés révén 25 százalékos tulajdonrészesedéshez jutott a Rossi Biofuelben.
Az EU előírja, hogy a tagállamok piacain értékesített motorikus üzemanyagokban a biokomponensek arányának 2010-ig el kell érnie az 5,75 százalékot. A brüszszeli követelményt szolgálja, hogy Magyarországon a motorbenzineknél 2007 júniusától, a gázolajnál pedig 2008 januárjától literenként nyolc forinttal több jövedéki adót kell fizetni azoknak a forgalmazóknak, amelyek üzemanyagában a biorészarány nem éri el a 4,4 százalékot.