Az idei első negyedévben 0,2 százalékkal 4,22 millióra csökkentek az európai autóeladások az egy évvel korábbi adathoz képest. Márciusban a csökkenés 0,3 százalék volt tavaly márciushoz viszonyítva, és ezzel 1,78 millió járművet adtak el az idei harmadik hónapban - közölte az európai autógyártók szövetsége pénteken.

Az Európai Unióban a járműértékesítés az első negyedben az általános európai csökkenésnél erősebben, 1,2 százalékkal esett, 3,58 millióra. Ebből a márciusi visszaesés 1,0 százalék volt - tavaly márciushoz képest - és így 1,68 millió autót adtak el az EU-ban.

Az európai autógyártók közül az eladásokat tekintve a Fiat a Renault-val egy szintre küzdötte vissza magát, 8,3 százalékos részesedést mondhatott magának az első negyedben. Ugyanakkor a szintén 8,3 százalékos Renault a korábbi 9,2 százalékos piaci részarányból csökkent ennyire.

A Volkswagen piaci részesedése 18,9 százalékra nőtt 18,8 százalékról és ezzel piacvezető maradt Európában.

A PSA Peugeot Citroen 1,1 százalékos csökkenéssel, 13,3 százalékra csúszott vissza európai eladásait tekintve, a Toyota 6,2 százalékra nőtt 5,5 százalékról. A Ford 11,2 százalékos, a GM 10,5 százalékos piaci részt mondhatott magának az európai autópiacon.

A német statisztikai hivatal által ugyancsak pénteken közölt adatok szerint tavaly is erős volt a német autóexport, hála a német autók folytatódó nemzetközi keresettségének. Tavaly 4,2 millió személyautót exportáltak, 87,1 milliárd euró értékben. Ez mennyiségét tekintve négy százalékkal haladja meg a 2005-ös exportot, értékben azonban 7,4 százalékos a növekedés.

A német exportautók közül 2,7 millió benzinüzemű, 1,5 millió dízelautó volt.

A legtöbb német gépkocsit az Egyesült Államokba, Nagy-Britanniába és Olaszországba szállították, együttesen 1,7 millió járművet, ez a német export több mint harmada volt tavaly.

Az exportnál is nagyobb ütemben nőtt tavaly a német autóimport: 2,2 millió járművet importáltak, 8 százalékkal többet a 2005-ösnél.

A legtöbb, 340 000 autót Franciaországból importálták, majd a japán autók következtek 224 ezerrel, míg a harmadik helyen a spanyol járművek álltak, amelyekből 208 ezer érkezett tavaly Németországba.