Padlóra került a nagy Ikarus utóda. Az egykori anyacég, Ikarus Holding felszámolás alatt áll. Az Ikarusbus, Széles Gábor ígéretei ellenére sem készít újra buszokat. Az utolsó remény a napokban szállt el miután kiderült, hogy a budapesti telephelyen működő, olasz érdekeltségű Irisbus nem indult el a Volán hétfőn lezárult busztenderén.

A Széles Gábor érdekeltsége, a Műszertechnika-csoport kezében lévő, részekre szedett, nagy múltú autóbuszgyár zuhanását tulajdonosának kommunikációs offenzívája sem tudta megállítani. Az Ikarus valaha, évi 13 ezer autóbusz gyártására berendezett székesfehérvári telepén, szinte megállt az élet - írja a Népszabadság.

Ugyanakkor a cég székesfehérvári gyárában sem indult újra a termelés. Holott a cégtulajdonos az Ikarusbus visszavásárlása után még arról beszélt: ha az üzem nem is ontja majd ezrével a buszokat, de évi 200-400 jármű kigördülhet majd szerelőcsarnokaiból.

Az új buszok öszszeszerelésénél adódó munkalehetőségre azonban az Ikarus évekkel ezelőtt szélnek eresztett munkatársai hiába várnak. A cég ugyanis eddig nem toborzott dolgozókat.

A valaha komoly autóbuszgyárból, már csak a romok maradtak. A hírek szerint legalább is a gyárcsarnokokat lassan, de határozottan kiürítik. Ezt jelzi, hogy az Ikarus napi 25-30 busz festésére képes fényezőcsarnokát a közelmúltban leszerelték. Sorsa ismeretlen.

A Népszabadság szerint a magyar buszok gyártásáról kínai befektetőkkel folytatott tárgyalások sem vezettek eredményre. Az évi 10 ezer darabos távol-keleti, illetve az 1000 darabosra tervezett oroszországi buszgyártás egyelőre nem valósult meg.