Két új jármű összeszerelése folyik, több váza pedig vár a sorára az Ikarusbus székesfehérvári gyárában. Az alvállalkozókkal kötött szerződések alapján egyelőre néhány tucat Ikarus készülhet Széles Gábor érdekeltségénél.

A Népszabadság értesülései szerint Ikarusok összeszerelését kezdték meg a telepen, bár már elkészített járműről továbbra sincsenek információi a lapnak. (Széles Gábor áprilisi nyilatkozatában határozottan állította, hogy 50-60 buszt már legyártottak.) Széles korábban azt mondta, hogy biztonsági okokból a Videoton területére költöztették a járműfejlesztést. Úgy tűnik, hogy a gyártást a Műszertechnika Holding tulajdonosa visszatelepítette az Ikarusbus Kft. székesfehérvári telephelyére. A tavaly még Műszertechnika-érdekeltségként működő, ma már egy magánszemély, Rácz Béla tulajdonában lévő IK Járműtechnika Kft. műhelyében készülő autóbuszok látszólag megegyeznek az Ikarus tavaly bemutatott modelljével. Ezt a járművet láthatták az érdeklődők néhány hete a tököli repülőtéren rendezett buszbörzén is.

Az új busztípusból egyelőre nyolcvanat gyártatna le az Ikarusbus Kft. - értesült a Népszabadság. Az alvállalkozóival kötött szerződések tanúsága szerint a tervbe vett keretből az első 31 jármű összeszerelése látszik biztosítottnak. A székesfehérvári telepen jelenleg hét új Ikarus autóbusz-vázszerkezet, valamint több tucat egyéb alkatrész - homlok- és hátfal - várja az összeszerelést. A hét jármű közül az elsőn már hetek óta dolgoznak, így az autóbusz hamarosan elkészülhet. De a második gyártásban lévő Ikarus is rövid időn belül kigördülhet az IK Kft. szereldéjéből.

A beígért évi kétszáz darabos termelést - legalábbis az eddigi előkészületek alapján - az idén már nehezen érheti el székesfehérvári telepén az Ikarusbus.

Egyelőre nem lehet tudni: az új Ikarusok kinek a megrendelésére készülnek, hol állnak majd forgalomba. Mindenesetre a hírek szerint a járművek feltehetően nem hazánkban közlekednek majd. A legvalószínűbb, hogy az Ikarusbus új járművei Szlovákiába kerülnek. A szakértők mindenesetre úgy tartják: az új Ikarusok helyközi, távolsági autóbuszok lesznek. Erre utal, hogy vázszerkezetük magas padlós, így a városi forgalom igényeinek nem felel meg.

Az Ikarusbus tulajdonosa nem csak a buszgyártásban lát lehetőségeket. A korábbi bejelentések szerint legalábbis a cég székesfehérvári telephelyének egy részét eladják. A lap információi szerint a nyolchektáros terület megvásárlásáról a motorvonat-gyárának helyet kereső Stadler AG-val tárgyalnak.