Lassan, de biztosan karcsúsodik az a "fejlesztési leltár", amelyet az MSZP Új Magyarország programjában hirdetett meg még tavaly, a választások előtt - írja a Népszabadság.
Jelentősen csökkent az autópálya-építési lendület, ami a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszait illeti. Az már biztos, hogy a majdani M4-es nyomvonalán, például Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya.
Ugyancsak megváltozott a tervezett M9-es nyomvonala is.Ez Soprontól Nagykanizsa, Dombóvár érintésével Szeged után vezetne ki az ország déli határánál. Úgy tűnik csak a középső szakaszokra, valamint az M85-ös úton, a Peresztegtől, Sopronon át az országhatárig húzódó szakaszra lesz pénz.
Dombóvár és Sopron, valamint az 54-es és az 53-as főút között nem épül meg az autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Kimaradt a Budapest és Miskolc közötti vasúti fővonal rekonstrukciója a tervek közül, akárcsak a Zalalövő-Zalaegerszeg vasútvonal fejlesztése.
Ráadásul egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek, vagy bekerülnek az operatív programokba, vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak - derül ki a Népszabadságból.