Az internetes reklámpiac nő a leggyorsabban

Vágólapra másolva!
Veszített pozíciójából a nyomtatott sajtó a reklámbevételek megoszlásában, és a televíziók bevétele is lassabban nő, mint korábban. Az internetes reklámköltés 60 százalékkal növekedett.
Vágólapra másolva!

A Magyar Reklámszövetség vizsgálatának eredménye alapján a hazai reklámköltések egy év alatt 166,6 milliárdról 176,3 milliárd forintra növekedtek. Az előző évhez viszonyítva így 5,8 százalékkal nőtt a reklámtorta, ám valamelyest lassulást jelent a 2000 óta megszokott ütemhez képest.

A nyomtatott sajtó és a televízió korábban (2000-2003) szinte azonos nagyságú két nagy szelete módosult: a televíziós tortaszelet 40,8 százalékos, a printmédia részesedése csak 36,6 százalék. Mindkét szegmens növekedése elmarad az átlagtól (3,3, illetve 2,1 százalék), míg a rádiós piac egyenesen visszaesett (11,3 milliárdos reklámköltés 2005-ben, 10,1 milliárd 2006-ban), következésképp piaci részesedése is csökkent.

A közterületi reklámbevételek ugyanakkor jelentősen növekedtek (15,2 milliárdról 19-re). A legdinamikusabb növekedést azonban ezúttal is az online médiumok produkálták: a 6,1 milliárd forintos 2005-ös reklámbevételük csaknem 60 százalékkal növekedett tavaly (9,7 milliárdra), és részesedése eléri az 5,5 százalékot. Ezzel alig marad el a rádiókétól.

Forrás: [origo]