Több ezer szlovák autó Magyarországon

Vágólapra másolva!
Egyre több vállalkozás lát fantáziát abban, hogy magyar megrendelők számára Szlovákiában helyezzen forgalomba személygépkocsikat. Noha mindössze egy éve kezdődött meg a szlovák rendszámú autókkal kapcsolatos üzlet, már csaknem húsz cég vállalja a teljes körű ügyintézést. E vállalkozások becslései szerint legalább hét-tízezer Szlovákiában üzembe helyezett autó járhat a magyar utakon - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Nem csak az alacsonyabb adószint teszi vonzóvá a szlovák rendszámot, hanem az is, hogy céges autóknál megoldható az áfa visszaigénylése, amennyiben a kombik csomagterét ráccsal elválasztják az utastértől. A terepjárók, kombik, kisbuszok, egyterűek legtöbbje kapható ilyen kivitelben, és haszonjárműnek számít.

Nem csoda, hogy Magyarországon az érdeklődés - minden különösebb reklám nélkül - rohamosan nő. Olyannyira, hogy egy rendszámban is érdekelt kassai bejegyzésű magyar vállalkozás, a CPM Consult s. r. o. bővíti szállítókapacitását, mert jelenleg csak heti négy-öt kocsi ügyintézését tudják elvégezni, de egy hónap múlva már ötvenet is vállalhatnak. A társaság azt is vállalja, hogy karambol esetén elvégzik az ügyek intézését a szlovák biztosítónál.

Hivatalos szlovák adatokat idézve Orbán Péter, a cég igazgatója hozzáfűzte: tavaly hétezer társaságot alapítottak északi szomszédunknál magyar vállalkozók, mivel ott jóval alacsonyabbak az adóterhek. A CPM szolgáltatásai között szerepel egyebek közt azt is, hogy Németországban megvásárolja, Szlovákiában pedig üzembe helyezteti a járműveket. Orbán Péter szerint az 1600 köbcentinél nagyobb motorral szerelt autókat Németországban olcsóbban lehet megvenni, mint itthon, mert - akárcsak Szlovákiában - nincs regisztrációs díj. Emellett van olyan lehetőség is, amely szerint az itthon megvásárolt kocsikat kiviszik, hogy ott kapjanak rendszámot.

Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke sommásan adóelkerülésnek nevezi, hiszen a gépkocsi-tulajdonosok egyetlen célja, hogy kevesebb áfát fizessenek és mentesüljenek a regisztrációs díj alól. Emellett a magyar költségvetés bevétele azáltal is csökken, hogy a szlovák rendszámmal járó autók után nem fizetik a súlyadót felváltó új adófajtát, amelyet a motor teljesítménye alapján kell leróni, így a nagy teljesítményű kocsik gazdáinak különösen vonzó lehet az ilyen cégek ajánlata. Szlovákiában olcsóbb a biztosítás is, mint nálunk. Minél értékesebb az autó, annál nagyobb a megtakarítás.