Óriási a kereslet a klíma-berendezésekre

2007.06.21. 8:04

Tízszer több légkondicionáló berendezést értékesített a Media Markt június első három hetében, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Míg tavaly hetente százas nagyságrendben fogytak a készülékek, addig idén a forgalom hetente ezer körül van.

Szántó Balázs, a Media Markt koncepció-menedzserének tapasztalatai szerint ebben az évben a márkás készülékek iránt mutatkozik nagyobb igény, amelyek nagyobb teljesítményre képesek, csendesebbek és takarékosabbak - írja a Napi Gazdaság. A Media Marktban 2000 után kezdték a fogyasztók tömegesen vásárolni a készülékeket, nem ritka tehát, hogy most a hat-, hétéves eszközöket lecserélik. A légkondicionáló alapvetően időjárásfüggő termék. Jellemző, hogy a vásárlók akkor szánják rá magukat a vásárlásra, amikor már nagyon meleg van. Idén azonban sokan hozták előre a légkondicionáló beszerzését, elsősorban azért, mert a híradásokban meleg nyarat jósoltak, de nem csak ettől tarthattak, hanem attól is, hogy idő előtt elfogynak a berendezések.

A Media Marktnál a legnépszerűbb légkondicionálók a szerelést igénylő split klímák, de az elmúlt években folyamatosan nőtt a kereslet a mobil készülékek iránt is. A mobil és a split klímát akár variálni is lehet lakáson belül, ezért egyre többen részesítik előnyben ezt a megoldást. A klíma ma már nemcsak hűtést jelent, az új készülékek a speciális antibakteriális szűrőrendszerek és kényelmi funkciók megjelenésével légtisztításra és párátlanításra is képesek. A számítások szerint egy átlagos méretű lakás általában két 2,5 kilowattos klímával lehűthető, a szakemberek nem egy nagy teljesítményű, hanem több kisebb teljesítményű készülék alkalmazását javasolják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK