Százezreknél okozott áramszünetet a vihar

2007.06.22. 10:53

A szokatlan, forgószél jellegű, tegnap esti vihar a Budapesti Elektromos Művek Nyrt. és az Észak-magyarországi Áramszolgáltató Nyrt. szolgáltatási területén közel 600 esetben okozott komoly meghibásodást, ami több mint 150 ezer fogyasztót érintett.

Az Elmű és az Émász közleményben tudatta, hogy péntek reggelre az összefüggő, nagyobb területet érintő üzemzavarokat már kijavították. "Munkatársaink folyamatosan dolgozzák fel és javítják az egyedi hibára vonatkozó bejelentéseket. Arra kérjük tisztelt fogyasztóinkat - tekintettel a telefonos ügyfélszolgálat leterheltségére - csak olyan hibával keressenek meg minket, amit még nem jelentettek be, ezzel is biztosítva a lehetőséget azok számára, akiknek még nem volt erre lehetőségük" - fogalmaznak a társaságok.

"A hibák elhárításának legnagyobb akadályát a gondozatlan erdős, fás területekről berepülő és zárlatot okozó faágak jelentik. Ezek eltávolítása céljából számos esetben a már kijavított vezeték újbóli - életvédelmi okokból történő - lekapcsolása is szükségessé válhat. Amennyiben újabb szélvihar nem okoz további károsodást, a társaságok munkatársai mindent megtesznek, hogy a hibákat még a mai napon elhárítsák" - áll a szolgáltatók közleményében.

Négyszáz fölött a kárbejelentések száma az Allianznál

A csütörtök esti vihart követően az Allianz Hungáriához eddig több mint 400 kárbejelentés érkezett, a becsült kárráfordítás 25 millió forint körül van.

A hirtelen lezúdult vihar leginkább az épületek tetőszerkezetében és vakolatában okozott kárt, de a villámcsapás, valamint az óriási eső miatti beázás is nagy károkat okozott. Az első felmérések alapján a vagyoni kár meghaladja a 25 millió forintot.

A károk számát tekintve Budapestet és környékét sújtotta leginkább a vihar, de több bejelentés érkezett az észak-magyarországi (Miskolc és Hatvan) és dél-alföldi (Békéscsaba, Szeged) régióból.

A károk felmérése és az adatok feldolgozása folyamatos, az Allianz Hungária a lehető leggyorsabban megtéríti a károkat.  A kisebb összegű lakás- és lakóközösségi viharkárok esetében az ügyfelek rendelkezésére áll a telefonos kárrendezés, amivel kiváltható a helyszíni szakértői szemle. Így a kárbejelentést, majd a kárszakértői telefonos egyeztetést követően akár egy nap alatt folyósítható a kártérítés.

KAPCSOLÓDÓ CIKK