A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közleménye szerint a minisztérium értetlenül áll az előtt, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezete a június 28-án megkezdett tárgyalássorozat elején, a Nemzeti Közlekedési Hatóság javaslatának megismerése előtt, valamint a július második hetére kitűzött, következő tárgyalási fordulót megelőzve kétórás figyelmeztető sztrájkra hívta föl tagjait.
A GKM és a szakszervezet között a múlt héten kezdődött a vasútbiztonságot érintő tárgyalássorozat, amelynek következő ülése a szakszervezet kezdeményezésére július második hetében lenne esedékes. Ezen az ülésen vitatnák meg a felek azt a koncepciót, amelyet a GKM megbízásából a Nemzeti Közlekedési Hatóság dolgoz ki idén július 10-ig, kifejezetten a vasútbiztonság kérdéskörében.
A vasútbiztonság kérdéseiről eddig mindössze egy tárgyalás volt júniusban a minisztériumban, holott január óta követelik a mozdonyvezetők az azonnali intézkedéseket a tárcától, illetve a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól - mondta Borsik János. A vasútbiztonság helyzete nem javult, sőt a tervezett mellékvonalak további leépítésvel csaknem száz mozdonyvezető állását veszélyeztetik, ezért döntöttek a sztrájkfelhívás mellett.
A szakszervezet vezetője szerint kifogásolható az is, hogy miközben több cég és magánvállalkozás is felbukkant a MÁV-nál, a magánvasutak egyes mozdonyvezetőinek sem típusismerete, se vonalismerete, de ami a legrosszabb, pedig előfordul: vezetői engedélye sincs. Más részről pedig 20-22 órás folyamatos szolgálatra kényszerítik őket, ami ütközik a munka törvénykönyve ide vonatkozó valamennyi rendelkezésével, és ezek veszélyeztetik az utasok, a mozdonyvezetők és a vasutasok biztonságát.
Borsik János közölte, hogy szívesen tárgyalóasztalhoz ülnek, és ha sikerül megállapodni, azonnal elvetik a sztrájkfelhívást. Addig azonban fenntartják a július 23-án reggel 6 és 8 óra közöttre meghirdetett kétórás sztrájkot, amely csaknem 800 személyvonatot érintene.