Csökkenő profit a Pumánál

Vágólapra másolva!
A német Puma sportszergyártó csütörtökön 45,2 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 9,9 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 50,1 milliónál.
Vágólapra másolva!

Az első negyedévi pozitív fordulat nem bizonyult tartósnak, a mérleget megterhelte a sportesemények szponzorálása, a kiskereskedelmi hálózat fejlesztése és egy dél-koreai licensz visszavásárlása.

Az üzemi eredmény 11,9 százalékkal 61 millió euróra csökkent. A nettó bevétel, 542,8 millió euró, 0,7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 546,6 milliótól. Itt az euró erősödése rontotta a helyzetet, változatlan árfolyamokon 3,1 százalékkal nőtt volna a bevétel. Európában változatlan árfolyamon 9,4 százalékkal nőtt, az Egyesült Államokban változatlan árfolyamon is 11,1 százalékkal csökkent a bevétel. Ázsiában így számolva 9,1 százalékkal nőtt a bevétel.

A Puma vezetése május végén korrektnek minősítette a francia luxuscég, a Pinault-Printemps-Redoute (PPR) felvásárlási ajánlatát, és azt elfogadásra javasolta a részvényeseknek.

A PPR csoport május közepén tett ajánlatot a Puma egészének a megvásárlására. A francia vállalat áprilisban 1,4 milliárd euróért megszerezte a német cég 27,14 százalékát részvényenként 330 euróért a Mayfair Beteiligungsfondsgesellschafttól, majd ugyanezen az áron ajánlatot tett a többi részvényre is. Az ajánlat a Pumát 5,3 milliárd euróra értékelte.

A PPR tavaly 31,5 százalékkal 698 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 531 millióról. Az üzemi eredménye 19,9 százalékkal 1,275 milliárd euróra gyarapodott 1,063 milliárdról, a forgalma 5,9 százalékkal nőtt, 17,931 milliárd euróra 16,938 milliárdról.

A Puma tavaly 263,2 millió eurós adózott eredményt ért el, 7,9 százalékkal kevesebbet a 2005-ös 285,8 milliónál. Az üzemi eredménye szintén 7,9 százalékkal csökkent, 366,2 millió euróra 397,7 millióról. A forgalma 15,4 százalékkal 2,755 milliárd euróra emelkedett 2,387 milliárdról, elmaradva a 2005-ös, 18,4 százalékos növekedéstől. A forgalom növekedése évek óta lassul, miután 2002-ben még 36,4 százalékkal haladta meg a 2001-est.

A profit csökkenését az új termékekhez szükséges beruházásokkal, a terjeszkedéssel, a reklámkampányokkal és a gyenge hazai piaccal magyarázták. Pedig a futball-világbajnokságtól sokat remélt, sőt, végül győzött is a Puma az Adidas felett: a Puma szponzorálta a győztes olasz válogatottat, az Adidasnak csak a második helyezett francia csapat jutott.

Idén kezdetben fordulat látszott: az első negyedévről a Puma 96,6 millió eurós adózott eredményt jelentett, 3,7 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 93,1 milliónál. Az üzemi eredménye 2 százalékkal 134,8 millió euróra gyarapodott 132,2 millióhoz képest. A nettó bevétel szintén 2 százalékkal lett több: 655,8 millió euró, egy évvel korábban 642,8 millió volt. Mindazonáltal az éves előrejelzést kissé szerényebbre szabták az első negyedév eltelte után.