A kampány célja, hogy a fogyasztók első kézből kaphassanak információkat a sertés tőkehús, és az ebből gyártott húskészítmények fogyasztásának előnyeiről. Továbbá a vöröshúsoknak az egészséges táplálkozásban betöltött nélkülözhetetlen szerepéről.
Emellett a kampány célja: a magyar húsipari termékek belpiaci részesedésének növelése, a fogyasztók belföldi előállítású hússal és húskészítményekkel kapcsolatos vásárlói magatartásának pozitív irányú megváltoztatása. A magyar hústermékek ismertségének növelése, imázsának javítása.
Az AMC az érdekelt szakmai szervezetekkel - a Vágóállat- és Hús Terméktanáccsal, a Húscéhvel és a Magyar Húsiparosok Szövetségével - együttműködve még ez év júliusában közbeszerzési pályázatot írt ki a program megvalósítására.
A közbeszerzési pályázaton kilenc pályázó tett ajánlatot. A pályázatokat értékelő szakmai zsűri döntése alapján a Makáry Stúdió nyerte el a megbízást.
A nyertes ajánlatnak megfelelően óriásplakáton és úgynevezett citylight-on, illetve rádióban és nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekben, valamint áruházi reklámakciók során találkozhatnak a vásárlók a magyar vöröshúsok népszerűsítésével. A kampány reklámarca Koltai Róbert lesz.
A vöröshúsfogyasztás Magyarországon az utóbbi időben évről-évre csökken - mondta Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke. A szakember közölte a legutóbbi hivatalos statisztikai adatok szerint Magyarországon egy ember 2005-ben 26,7 kilogramm sertés-, 3,1 kilogramm marhahúst fogyasztott.
Mindez 2002-höz képest átlagosan nem egészen 10 százalék alatti csökkenést mutat. A múlt évben a fogyasztás stagnált Éder Tamás szerint, míg az idén további fogyasztáscsökkenést valószínűsít a szakember a kedvezőtlen gazdasági viszonyok, a kisebb fizetőképes kereslet miatt.