A spanyolok diktálják a divatot

Vágólapra másolva!
Sok versenytársával ellentétben jó eredményekkel zárta az első félévet ez egyebek mellett a Zara üzletláncot - amely októberben on-line boltot nyit - üzemeltető spanyol Inditex. A csoport összes bevételéből a Zara márka forgalma 15 százalékkal 2,7 milliárd euróra nőtt.
Vágólapra másolva!

Az idei első félévben 33 százalékkal tudta növelni adózott eredményét a spanyol Inditex Group. Európa legnagyobb divatkereskedelmi cége - amely a svéd Hennes & Mauritz-cal gyakorlatilag letarolja a divatpiacot, főleg a fiatalok körében - költségcsökkentés és az erőteljes külföldi terjeszkedés mellett annak köszönheti sikereit, hogy viszonylag kedvező áron kínálja termékeit, és rugalmasan alkalmazkodik a "gyors divat" diktálta követelményekhez.

A csoport adózott eredménye a vártnál több, 393 millió euró volt, a bevétel 19 százalékkal 4,124 milliárd euróra, az EBITDA-eredmény pedig 29 százalékkal 782 millió euróra emelkedett. A csoport összes bevételéből a Zara márka forgalma 15 százalékkal 2,7 milliárd euróra nőtt.

Tavaly az adózott eredmény 25 százalékkal 1 milliárd euróra emelkedett a 2005-ös 803 millióról, az EBITDA-eredmény 23 százalékkal 1,8 milliárd euróra nőtt. A bevétel 22 százalékkal 8,2 milliárd euróra emelkedett.

Itt a Zara on-line

A Magyarországon két budapesti és egy győri Zara-üzlettel jelen lévő Inditexnek 64 országban 3000 üzlete van világszerte. A csoport a napokban jelentette be on-line üzletének megnyitását. Az on-line üzletben a bolti árakon lehet megvásárolni a termékeket - idézi a franchiseportal.hu Pablo Islát, az Inditex alelnökét. Kezdetben 2000 termék lesz elérhető interneten keresztül a Zara Home, valamint a Zara Home Kids kollekcióból. A Zara Home -amely első üzleteit 2003 augusztusában nyitotta - 2006-ot 139 millió euró bevétellel zárta, ez 78 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Jelenleg 18 országban 174 üzletet tartanak fenn, idén 35-45 új üzlet nyitását tervezik.

MTI/Reuters