Jól fizet a bulvárújságírás

Vágólapra másolva!
A számos magyarországi érdekeltséggel is rendelkező német Axel Springer kiadó folytatta növekedését az év első kilenc hónapjában: a médiavállalkozás forgalmát 8,9 százalékkal 1,89 milliárd euróra növelte az egy évvel korábbi megfelelő időszakhoz képest. A növekedést elsősorban a lengyel-magyar-orosz triász húzta.
Vágólapra másolva!

Az elsősorban bulvár- és "könnyű" lapjairól ismert Axel Springer üzemi eredménye 267,2 millió euróval gyakorlatilag stagnált az egy évvel korábbihoz viszonyítva, adózott eredménye 3,6 százalékkal 179,6 millió euróra nőtt.

Hirdetési üzletágában - elsősorban az akvizíciók miatt - 11 százalékos volt a növekedés, 833 millió euróra. Ugyanakkor a digitális média üzletágban a forgalom 79,2 millió euróra emelkedett, azaz több mint ötszörösére, az egy évvel korábbi 15,1 millió euróról. Az idei év egészében több mint 300 millió euró adózott eredményt várnak a tavalyi 291 millió után.

Félévkor még csökkent az eredmény

Az első félévben még csak 3,1 százalékkal nőtt az árbevétel, s 1,2 milliárd eurót tett ki az árbevétel az egy évvel korábbi 1,17 milliárd után. A növekedés mögött elsősorban a külföldi - lengyelországi, magyarországi és oroszországi - publikációknak, illetve a hirdetési bevétele növekedésének köszönhetően. Az adózott eredmény viszont csökkent, 89 millió euróra 111 millióról, az üzemi eredmény - a rendkívüli tételeket nem számítva - 178 millió euróval nagyjából annyi volt, mint tavaly az első fél évben.

A további tervekről szólva Mathias Döpfner vezérigazgató még korábban elmondta: erősíteni akarják az online és a digitális üzletágat, a cégcsoport Európa vezető multimédia vállalkozása kíván lenni.