Új márka és elbocsátások a T-csoportnál

Vágólapra másolva!
Elbocsátásokkal és újabb márkanévvel készül a T-csoport 2008-ra, hogy könnyebben tudjon megfelelni az ágazat kihívásainak. Jövőre azonban még stagnáló árbevétel mellett csökkenhet a cégcsoport készpénztermelő képessége. A cég - csakúgy, mint konkurense, a Pannon - megállapodott a ninisztériummal a mobiltelefon-koncesszóról.
Vágólapra másolva!

Az első kilenc havi teljesítményére büszke lehet a T-csoport, főleg a kedvezőtlen gazdasági növekedést és a romló magyar fizetőképességet figyelembe véve - mondta Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató. Az ágazat kihívásaira ugyanakkor egy karcsúbb és gyorsabban reagáló szervezetre van szükség - hangzott el.

Mindezek érdekében például évi 13 milliárd forintos megtakarítást szeretnének elérni a jövő évi létszámleépítéssel, így a június végi 13 200 dolgozóból mintegy 10 500 fő maradhat - mondta el Somorjai Éva, a humán erőforrásért felelős vezérigazgató-helyettes, a harmadik negyedévet értékelő sajtótájékoztatón.

A leépítésnél azonban az elsődleges szempont a költségmegtakarítás, így az, hogy mennyi embert küldenek el nagyban függ attól, hogy milyen fizetésű emberektől válik meg a cég. Jövőre egyébként főleg a Magyar Telekom Nyrt.-nél lesznek elbocsátások, a leányvállalatoknál ez inkább 2009-ben várható. Mindezek mellett 5,5 százalékos béremelésre számíthatnak a dolgozók 2008-ban.

A csoport kialakított egy "Esély program" nevezetű újra-elhelyezkedést segítő kezdeményezést Budapesten és 4 vidéki nagyvárosban. A cég statisztikái szerint 2003-2007 között az elbocsátott dolgozók nagy számban vették igénybe ezt a programot és 50%-uk keretében el is tudott helyezkedni.

Thilo Kusch gazdasági vezérigazgató-helyettes megerősítette 2008-ra a 2006-hoz képest stagnáló EBITDA (készpénztermelő képességet mutatja) tervet és hangsúlyozta, hogy ez 2007-hez képest EBITDA-ban kismértékű csökkenést jelent majd. Árbevétel várhatóan stagnál jövőre.

Winkler János, a lakossági üzletág vezérigazgató-helyettese elmondta: az átalakítások keretében jövőre megszűnik majd a T-Com márka és helyébe a Németországban már ismert T-Home márkanév lép, amely magában foglalja majd a T-Online, és a T-Kábel márkanevet is. Arról azonban még nincs döntés, hogy változnak-e a t-online e-mail címei - mondta Simó György, az üzleti területek üzletág vezetője.

Sok függ az anyacég privatizációs döntésétől

A harmadik negyedéves nettó profit a Concorde várakozásának gyakorlatilag tökéletesen megfelelt ugyan, a piaci konszenzust azonban alaposan, közel 15 százalékkal meghaladta - áll a Concorde Értékpapír Zrt.-nek az [origo]-hoz eljuttatott értékelésében.

A különbség Gyurcsik Attila, a Concorde vállalati elemzője szerint elsősorban abból adódik, hogy az átszervezésből és ahhoz kapcsolódó leépítésből származó egyszeri kiadások csak a negyedik negyedévet fogják terhelni.

A vezetékes és a mobilüzletág szervezeti integrációja nyomán közel 17 milliárd forinttal csökkent a társaság adófizetési kötelezettsége az év első kilenc hónapját tekintve. A javuló eredmények ellenére árnyék vetül a 2008-as kilátásokra, ugyanis még nem dőlt el, hogy a Deutsche Telekom melyik leányvállalatát indítja a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán. Jelenleg a Magyar Telekom és a horvát T-HT egyaránt szóba jöhet.

Ha a DT választása a magyar leánycégre esik, akkor az akvizíció költségei miatt csalódhatnak az MT azon részvényesei, akik elsősorban a 2008-as osztalék reményében tartják a papírt - mondta Gyurcsik Attila. A privatizációs pályázat benyújtásának határideje december 18., addig az ebből származó bizonytalanság mindenképpen fennmarad. mindezek alapján a Concorde ajánlása továbbra is felhalmozás, 12 havi célára pedig 1095 forint.

Meghosszabbított mobilkoncesszió

A 2008-ban lejáró 900 megaherzes mobiltelefon-koncesszió 7 és fél éves meghosszabbításáért 10-10 milliárd forint plusz áfát fizet a két jelenlegi használó cég, a Pannon GSM Távközlési Zrt. és a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki a két cég vezetőjével aláírta a szerződést csütörtökön Budapesten.

A két társaság vállalta azt is, hogy a következő két évben nettó 20-20 milliárd forintot fordít a mobilszélessáv fejlesztésére, így Magyarország területének 90 százalékán lehet majd használni ezt a szolgáltatást - mondta Kóka János.

Hozzátette, a két társaság ezeket az összegeket az előre betervezett fejlesztéseken túl fordítja beruházásokra, amelyek során társasági adókedvezményt nem vehet igénybe. A magyarországi mobilszolgáltatók (a jelenlévőket kiegészítve a Vodafone-nal) egyenlő feltételek között versenyezhetnek 2014-ig - jelezte Pataki Dániel, a Nemzetközi Hírközlési Hatóság vezetője.

Az Origo Zrt. a Magyar Telekom csoport tagja