A tervek szerint versenyhelyzetet teremtenek a közútkezelésben - legalábbis a közúti közlekedési törvény parlamentnek benyújtott módosítási tervezete alapján. Az útkezelői feladatokat a versenyeztetési eljárás nyertese, nem pedig kizárólag közhasznú társaság láthatná el. A közbeszerzési eljárásban lehet majd kiválasztani egy adott út országos kezelőjét - mondták a lapnak a gazdasági tárcánál.
A cél, hogy a közlekedés biztonságos és kulturált körülményeit a lehető legmagasabb színvonalon és leggazdaságosabban biztosítsák a nyertesek. A győztesnek az állam vállalkozói díjat fizetne. Biztosított lesz az állam fokozott ellenőrzési joga, illetve az: milyen jogosítványokkal rendelkezik, ha a közútkezelő megszegi a kötelezettségét.
Jelenleg az országos közutaknak két kezelője van, a gyorsforgalmiakat az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt., a gyorsforgalminak nem minősülőket a Magyar Közút (MK) Kht. kezeli. A két koncessziós sztrádát (M5-ös, M6-os) más kezeli.