Rosszabbul megy a szexüzlet

Vágólapra másolva!
Erősen megviselte a gyenge németországi és nyugat-európai fogyasztói hangulat a legnagyobb német erotikakonszernt, a Beate Uhsét. A társaság 800 ezer eurós adózott eredményt jelentett szerdán az első három negyedévről, 94 százalékkal kevesebbet a tavalyi első  kilenc havi 12,7 milliónál.
Vágólapra másolva!

Az idei üzletmenetet az is hátráltatta, hogy - érdeklődés és kereslet hiányában - kétévi működés után ez év elején be kellett zárni a nőknek szánt erotikaüzleteket: a Mae B. boltokat. Ezzel a konszern befejezettnek tekinti azt a kísérletet, hogy erotikus termékeivel a női fogyasztók körét is megcélozza.

A forgalom 3,2 százalékkal 202,5 millió euróra fogyatkozott. A csomagküldés bevétele 9,6 százalékkal 83,9 millió euróra apadt. A csomagküldés adó előtti eredménye, 2,4 millió euró, 11,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A bolti értékesítés 4,4 százalékkal 60,7 millió euróra apadt, e tevékenység adó előtti hiánya 1,4 millió euró volt az egy évvel korábbi, 3,3 milliós többlet helyett. A cég tavaly húsz üzletet nyitott Szlovákiában, Szlovéniában, Spanyolországban és Németországban.

A csökkenő DVD-árak ellenére a nagykereskedelmi tevékenység 10,4 százalékkal 45,2 millió euróra növelte a bevételét, de az adó előtti eredménye, 1,8 millió euró, 40 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.

A hagyományosan leggyengébb televíziós, telefonos és internetes szórakoztató részleg bevétele 6,5 százalékkal nőtt, 12,7 millió euróra, ebből az adó előtti eredmény 4,5 százalékkal 2,1 millió euróra csökkent.

A Beate Uhse adózott eredménye tavaly 10 millió euróra csökkent a 2005-ös 14,4 millióról, de meghaladta a 2004-es 8,7 milliót.

Az üzemi eredmény 14,8 millió euróra csökkent a 2005-ös 22,7 millióról. A forgalom 270,9 millió euróra csökkent 284,8 millióról, és elmaradt a 2004-es 273 milliótól is.

A Beate Uhse AG-t 1999-ben jegyezték be a frankfurti értéktőzsdén, műfajában az első cég volt, amely tőzsdére ment, piaci értéke több mint 60 millió euró. Az 1946-ban fogamzásgátlási tanácsadásra alapított cég 1962-ben nyitotta meg első nyilvános üzletét Németországban - a cég saját állítása szerint ez volt az első "szexbolt" a világon.

A cég kelet-európai jelenléte még szerény - a cég tavaly júliusban katalógusküldéssel jelent meg Csehországban és Szlovákiában -, és az internet konkurenciája megviseli hagyományos kiskereskedelmi tevékenységét.