MÁV: a sztrájk alatt is járjanak a vonatok

Vágólapra másolva!
Még nem tudni hány vonat közlekedik november 21-én a sztrájk ideje alatt. Nem született megállapodás a vasúttársaságok és a szakszervezetek között a biztosítandó elégséges szolgáltatásokról a csütörtöki egyeztetésen.  A tárgyalások november 19-én, hétfőn folytatódnak. A vasúttársaság a sztrájk alatt is közlekedtetne vonatokat, míg a szakszervezetek csak 12 óra után indítaná el az elsőt.
Vágólapra másolva!

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete általános sztrájkot hirdetett november 21-én 6.00 órától 12.00 óráig. A munkabeszüntetés ideje alatti szolgáltatásokról tartottak egyeztetést, első alkalommal november 15-én a vasúttársaságok és a szakszervezetek képviselői.

A vasúttársaságok (MÁV ZRt, MÁV-START Zrt., MÁV Cargo Zrt.) azt kérték a szakszervezetektől, hogy olyan menetrendről állapodjanak meg, amely ugyan csökkentett szolgáltatásokkal, de kiszámítható vonatközlekedéssel áll az utas-közönség, illetve a fuvaroztató partnerek rendelkezésére a sztrájk ideje alatt. A szakszervezetek azonban ennek csupán részbeni teljesítésére látnak lehetőséget. A munkabeszüntetés közel 1200 vonatot érint.

A MÁV ZRt., mint a vasúthálózat működtetője biztosítani szeretné a megrendelt vasúti szolgáltatásokat a munkabeszüntetés ideje alatt is. A MÁV-START Személyszállító Zrt. azt kezdeményezte a kiszámíthatóság jegyében, hogy a sztrájk kezdete előtt elindított személyszállító vonatok a teljes útvonalon, a végállomásukig közlekedjenek. Ezen felül azt javasolta, hogy a munkabeszüntetés hat órája alatt a fővonali belföldi távolsági közlekedésben egy pár InterCity, egy pár gyors és egy pár személyvonat közlekedtetése szolgálja az utasok minimális érdekeit.

A budapesti és a vidéki elővárosi vasútvonalakon a személyszállító társaság a hétvégi menetrend szerint szeretné az elégséges szolgáltatást biztosítani, a mellékvonalakon pedig három pár vonat közlekedését látja szükségesnek. Így a MÁV eme javaslata alapján tervezhető lenne az utazás, a munkába- és iskolába járók is elérnék céljaikat. A MÁV Start Zrt. azt is kérte továbbá, hogy valamennyi nemzetközi vonat közlekedjék a munkabeszüntetés ideje alatt is.

A MÁV Cargo a sztrájk ideje alatt a tehervonatok 80 százalékát kívánja közlekedtetni, ehhez kérték a szakszervezetek hozzájárulását.

Az érdekvédők ezzel ellentétben azt tartanák elfogadhatónak, ha a sztrájk megkezdése előtt elindult vonatok a végállomásig közlekednének, de ezután már csak 12.00 órakor - a sztrájk befejezése után - indulnának ismét vonatok.