Lassan terjed az internetbank

Vágólapra másolva!
A banki ügyfelek ötödének van csak internetbanki szerződése Magyarországon, és közülük is alig használják ki ezt a lehetőséget, és egyébként is nagyon alacsony a magyarországi internetezők aránya - hangzott el a Budapesten megrendezett II. E-Money konferencián.
Vágólapra másolva!

A konferencián szóba került, hogy még mindig alacsony a magyarországi internetezők aránya, a 15-69 éves korosztályban az internetpenetráció alig éri el a 39-40 százalékot. Annak ellenére, hogy szinte az összes bank kínál valamilyen on-line banking szolgáltatást, internetbanki szerződése csak az összes banki ügyfél 20 százalékának van.

Közülük sem sokan használják az e-bankot: 2007 második negyedévében egy lakossági internetbanki ügyfélre havonta átlagosan 0,7 darab tranzakció jutott. Az internetezők többsége csak lekérdezésekre, számlainformációk megismerésére használja az e-bankot, viszont tranzakciókat nem indítanak az interneten.

A konferencián Mark Arnold, a Budapest Bank elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy elindult a Budapest Internetbank 3.0, a Budapest Bank új internetes szolgáltatása. Ígérete szerint a hitelintézet a jövőben is számos újítást vezet be az internetbankolás terén.

A hazai internetezési szokások megváltoztatásában, az e-ügyintézés, az e-bankolás iránti bizalom növelése érdekében a Budapest Bank az elsők között csatlakozott ahhoz a kormányzati, piaci és civil szereplőket összefogó, nagyszabású programhoz, mely az információs társadalom fejlesztését tűzte ki célul. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium "Netrekész programja" összefogja a hasonló céllal elindított állami kezdeményezéseket, valamint a piaci és civil projekteket - mondta Mark Arnold.

Az ügyfelek igényeit felmérve hozta létre a Budapest Bank új internetbanki szolgáltatását, a Budapest Bank Internetbank 3.0-t, amely kimondottan felhasználóbarát, a könnyen értelmezhető grafikai megoldások révén bárki átláthatja a bonyolultnak hitt kimutatásokat" - emelte ki Turny Ákos, Budapest Bank internetes üzletágának vezetője.

Hangsúlyozta: az új és korszerű internetbanki szolgáltatások létrehozása nem elég ahhoz, hogy az ügyfelek nagyobb arányban használják az internetbankot. Megítélése szerint nem a termékfejlesztők javaslatai, hanem az ügyfelek igényei szerint kell kialakítani az internetbanki szolgáltatásokat.

A Budapest Internetbank 3.0 segítségével a bank ügyfelei lekérdezhetik folyószámlájuk adatait, indíthatnak egyedi és állandó átutalási vagy csoportos beszedési megbízásokat, bankkártyát igényelhetnek, betétlekötést és feltörést kezdeményezhetnek, feltölthetik mobiltelefonon számlájukat.

A Budapest Internetbank egyik különleges szolgáltatása a "Számlaradar", amellyel a bank ügyfelei jobban átláthatják, hogy havonta mire költik a fizetésüket. A "Portfólióelemzés" megmutatja, hogy a különböző banki termékek közül mennyi van betétben, hitelkártyán, folyószámlán, azt is megnézhetik, hogy az elmúlt 3 hónap folyamán hogyan gyarapodott vagy fogyott a vagyonuk.