Romlik a számlafizetési fegyelem

Vágólapra másolva!
Jelentősen nőtt az elmúlt évben a számlakiegyenlítéssel elmaradók száma a Díjbeszedő Holding Zrt. tapasztalatai szeriont - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

A díjbeszedő abban reménykedik, hogy csak időleges a lakosság fizetési fegyelmének most tapasztalható romlása, a cég mindenesetre - más kinnlevőséget kezelőkkel ellentétben - egyetlen forintról sem mond le, a késlekedő ügyfél akár a banki adóslistán is találhatja magát.

Szeptember-októberben a számlabemutatás kapcsán már kedvezőtlen jelekkel szembesült a fővárosi közműszolgáltatók fő partnere, a Díjbeszedő Holding Zrt.. Kovács Zoltán vezérigazgató szerint jelentősen nőtt a számlakiegyenlítéssel elmaradók száma. A szakember szerint ez nem érte meglepetésként a társaságot, a kérdés igazából az, hogy tovább romlik-e a helyzet, esetleg egy idő után helyreáll a megszokott fizetési fegyelem.

A díjbeszedő számára égetően kemény finanszírozási kérdés a fogyasztók fizetési hajlandósága: a társaság ugyanis ma már túlnyomórészt még aktív követelésként megvásárolja partnereitől a lakossági számlatartozásokat, úgy, hogy a számlázáshoz közeli időpontban számol el az adott szolgáltatóval. A társaság a tavalyi 45 milliárd forintnyi élő követelés után, az idén 52-53 milliárd forintnyi követelést vesz meg partnereitől.

A vezérigazgató szerint nem is tudnák kezelni a jelenlegi helyzetet, ha 1993 óta tudatosan nem erre készültek volna fel. A partnerek jó részével többéves megállapodásokat kötöttek, így a megnehezedett behajtásra hivatkozva, most nem tudják módosítani az árakat, amelyen felvásárolják az élő számlaköveteléseket.

A díjbeszedő vezérigazgatója szerint a társaság nemcsak abban különbözik a piacon gombamód szaporodó követelésbehajtó társaságoktól, hogy még élő követeléseket is nagy tételben vásárol, hanem abban is, hogy minden esetben végigviszi a behajtást. Míg más követelésbehajtók általában néhány próbálkozás után felhagynak az ügyfél "kergetésével" és leírják a tartozást (vagy visszaadják a megbízónak), addig a 120 fős jogi apparátussal dolgozó díjbeszedő valamennyi ügyét jogi útra viszi, sőt a piacon elsőként, banki követelések esetén a bankközi adósnyilvántartó (KHR) rendszerbe is bejelenti a fizetési késedelembe esett ügyfelet.