A Balaton márka jövőre cserél gazdát

2007.12.20. 9:52

A jövő évben indítja be a Balaton-szelet elnevezésű csokoládémárka értékesítési folyamatát a Kraft Foods Hungária Kft. Az Európai Bizottság azért írta elő a Balaton-márkanév eladását, mert megítélése szerint a Kraft és a DB összefonódása veszélyeztetné a versenyt az egységes uniós piacon - írja a Világgazdaság.

Az amerikai Kraft International az ősszel szerezte meg a francia Danone-tól a cég Danone Biscuits (DB) elnevezésű keksz-, snack- és gabonapehely-üzletágát. Az Európai Bizottság feltételhez kötötte a tranzakciót, méghozzá ahhoz, hogy a Balaton-márkát értékesíteni kell.

A versenykorlátozás Magyarországon azért állna elő, mert a Kraft - a nemzetközi termékek mellett - számos hazai csokoládémárkát (Sport, Kapucíner, Szamba, Autós szelet, Lottó, Bohóc, Piros Mogyorós) is forgalmaz. A csokik közti verseny megszűnhetne, ha most a Balaton is a Krafté lenne. A versenyhivatal közleménye szerint így áremelkedés vagy akár minőségromlás is bekövetkezhetne.

A bizottság döntése szerint a Balaton-márkát 2008-ban kell eladni. Amíg a vevő kiléte biztossá nem válik, és az értékesítés nem történik meg, a márkát a Kraftnak a cég más termékeitől, tevékenységeitől elkülönítetten kell kezelnie. Az ügylet lezárásáig egy uniós biztos felügyeli a tranzakciót, azért hogy a márka addig is versenyképes maradjon - írja a Világgazdaság.

KAPCSOLÓDÓ CIKK